Majanduskomisjoni esimees Arto Aas märkis, et komisjon soovis arutada Eesti teedeehituse ressursside paremat kasutust. „Teede põhjalikum projekteerimine tagab hiljem kümneid miljoneid eurosid kokkuhoidu ehituse ja hoolduse arvelt. Samuti ei taga vähempakkumine alati kõige kvaliteetsemat lõpptulemust. Seetõttu tuleks ka teede puhul rohkem arvestada kogu tee elutsükli maksumust, mis arvestaks ehitusele lisaks ka remondi- ja hoolduskulusid,“ lisas Aas.
Riigikogu majanduskomisjon sai avalikul istungil ülevaate maanteeameti tööplaanidest ja arengusuundadest ning kuulas ära tee-ehitajate ettepanekud. Olulised kõneained olid ka teede projekteerimine, ehituskvaliteet ja järelevalvega seotud probleemid. Sõnavõtjad tõdesid, et teede ehitus ja korrashoid nõuab tihedamat ja viljakamat koostööd kõikide asjaosaliste vahel.
Aas rõhutas kokkuvõtteks: „Tänased kriitilised ja asjalikud sõnavõtud näitasid, et probleeme on küll palju, aga siit saame optimistlikult edasi minna. Eesti teede olukorda aitab oluliselt parandada ressursside läbimõeldum ja efektiivsem kasutamine.“
Tohutu arenguhüpe ja rahaline kokkuhoid on võimalik kaasates kodumaiseid ehitusmaterjale ja uusi insenertehnilisi teadmisi, ütles Aas. "Selleks tuleb senisest rohkem pöörata tähelepanu Eesti kõrgkoolide uurimistöödele. Lühidalt öeldes on Eesti teedeehituse korraldus jõudnud etappi, kus eelarverahast olulisem on see, kuidas raha mõistlikult kasutada,“ märkis Aas.