Kuidas valmib Eesti pikim tunnel?

Eesti seni pikima tunneli ehitamine on jõudnud poole peale ning järgmisel aastal peaks 324 meetri pikkust tunnelit mööda saama sõita Järvevana teelt otse Peterburi maanteele.

See tunnel on üks osa 2013. aastal valmivast ja ligi 77 miljonit eurot maksvast Ülemiste liiklussõlmest. Raudtee alt läbi minev tee kulgeb kahes tunnelis ehk kummalgi sõidusuunal on eraldi tunnel ning sõiduradu on mõlemas kaks. Tunnel kulgeb raudtee all kaheksa meetri sügavusel. Raudtee tulevase tunneli kohal seadis tunneli ehitamisele oma piirangud. Kuna rongiliikluse katkestamine ei tulnud kõne allagi, rajati ajutine raudtee ning kogu rongiliiklus suunati sinna, et oleks üldse võimalik tunnelit kaevata. Raudtee, mis küll nime järgi ajutine ja millel eluiga vaid aasta ja üks kuu, oli tegelikult kapitaalne ehitis. Rongiliiklust ei olnud võimalik ümber suunata vaid ühele rööpapaarile ja nii oli ka ajutine raudtee kahe rööpapaariga.

Pool tunnelist valmis kaevatud. Töödega on jõutud nii kaugele, et rongiliiklus on ajutiselt raudteelt endistele rööbastele tagasi tõstetud ning ajutine raudtee üles võetud. Nüüd hakatakse tunnelit teiselt poolt vastu kaevama. Valmis saanud tunneliosast on välja võetud ligikaudu 100 000 kantmeetrit pinnast ning vähemalt teist sama palju  on  veel  kaevata.  Pinnas kasutatakse ära sama ehitusobjekti teiste osade ehitamisel, näiteks viaduktide tõusude rajamisel.

Loe põhjalikumalt 30. mai Ehituse erilehest.

Tasub teada
Tunnel muudab ristmiku läbimise mugavaks.
Ülemiste li iklussõlme peatöövõtja: konsortsium Merko Ehitus /
Merko Infra / Rand & Tuulberg / Tallinna Teede AS

Objekti kogumaksumus:
77 miljonit eurot
Tööd saab tippajal ca 300 inimest ja ametis on ca 60 alltöövõtuga tegelevat firmat

Valmivad tööd:
2 autotunnelit
3 jalakäijate tunnelit
1 autoviadukt
2 raudteeviadukti
2,8 km 110 kv õhuliine
Maakaabli asemel 2,07 km sajuveekanalisatsiooni torustik
Asfaltkatet pannakse:
Sõiduteedele 130 000 m2
Jalgrattateedele
30 000 m2
1,2 km ajutist raudteed
324meetri se tunneli ehitamiseks võetakse välja
250 000 kantmeetrit pinnast
Betooni valatakse 42 450 m3

Osale arutelus

  • Kristina Traks

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

oktoober 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed