Autor: Kristo Kiviorg • 4. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Võidujooks kaubanduskeskute rajamiseks on hoo sisse saanud

Avalikult väljakuulutatud arendusprojektide põhjal peaks Tallinnasse järgneva viie aasta jooksul lisanduma 330 000 ruutmeetrit uut kaubanduspinda.

Kui 330 000 ruutmeetrit uut kaubanduspinda Tallinnas 2017. aastaks reaalsuseks saaks, tähendaks see olemasoleva kaubanduspinna mahu kasvamist 90 protsendi võrra.

“On ilmselge, et sellise mahu lisandumine turule ei ole elanike hulka ja nende ostujõudu arvestades reaalne ning seega on tekkinud võidujooks erinevate projektide vahel nii üürnike, finantseerimise, kui ka lõppastmes tarbijate pärast. Seega ei ole põhjust imestada, et avalikes väljaütlemistes on arendajad suhteliselt enesekindlad ja rõhutavad ennekõike oma kontseptsiooni uudsust, innovatiivseid lisateenuseid ja asukoha tugevust. Samas ei puudutata just sageli teemadena madalat ostujõudu, suurt konkurentsi ja kaubamärkide vähesust turul,” rääkis erinevate kaubanduskeskuste ja jaekaubandusprojektide arendamisega tegeleva Niras Eesti ASi juhatuse liige Kristjan Maaroos.

Eestis osad kaubanduskeskuste formaadid puuduTõsi, kui võrrelda Eestit Lääne-Euroopaga, siis turul on Maaroosi sõnul justkui kaubanduskeskuste formaate ja kontseptsioone puudu - ennekõike outlet-tüüpi ja retail-park tüüpi suureformaadilisi keskuseid, seega justkui kasvuks ruumi oleks.

“Samas ei ole nende formaatide turult puudumine veel piisav argument investeeringute suunamisest just nendesse segmentidesse, kuna meie turu eripära ja väiksust arvestades ei pruugi need osutuda elujõulisteks. Investeerimise seisukohast on turvalisem sissetöötanud asukohtades olemasolevate keskuste parendamine ja laiendamine, kuigi eks igal investoril on oma strateegia, millest lähtutakse. Eelnevast tulenevalt on meie hinnangul tõenäoline, et Tallinna turul jätkub olemasolevate keskuste renoveerimise ja laienemise trend ning samas lisandub 1-2 täiesti uut kaubanduskeskust,” prognoosis Maaroos.

Näiteks on Tallinna-Tartu maanteel Jüri ringtee naabruses valmimas Ameerikanurga Äripark, kus Sportland avab aasta teises pooles 2000 m2 Baltimaade suurima eraldiseisva spordipoe. Samuti tuleb sinna ETK 13 000 m2 hüpermarket.

Turul läheb kitsaksEt turul kitsaks läheb, arvab ka Rocca al Mare, Kristiine ning Magistrali kaubanduskeskusi opereeriva Citycon Eesti juht Mati Pops.

“Tallinna ja lähiümbruse arengud on paberil olemas, kuid reaalseid ehitamisi pole peale Ameerikanurga veel näinud. Plaanitavate projektide nimekiri on väga pikk. Cityconi plaanid on avaldatud aastaaruandes, kuid idee tasandil on soov kahekordistada tänane maht viie aasta jooksul, eks ole näha,” kommenteeris Pops.

Loe samal teemal pikemalt Äripäeva erilehest Kinnisvara

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785