8. detsember 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tootja: eurousk asendub majausuga

Masintoodetud palkmajade ja puitkarkassmajade tootja Mountain Loghome OÜ juhatuse esimees Andres Minn rääkis, et kuna aktsia- ja võlakirjaturud on hetkel kahtlased, pöörab lääne-eurooplane pilgu kinnisvara poole.

Millistes värvides näete aastat 2012?

Andres Minn, Mountain Loghome OÜ juhatuse esimeesSuhteliselt sarnastes toonides kui aasta 2011. Kui just ei lähe käima mõni suurtest objektidest, mille kallal oleme viimased kaks aastat töötanud. Hiinas näiteks.

Inimesed, kel raha endal käes, otsivad võimalusi selle parimaks paigutuseks ja kuna nii aktsia- kui võlakirjaturud on hetkel väga kahtlased, siis pöörataksegi pilk kinnisvara poole.  Eriti Lääne-Euroopas on tunda, et inimesed tahavad oma euroraha-usu vahetada puitmaja-usu vastu ja mida rutem, seda parem.

Andrus Prangli, Hobbiton OÜ juhtMeie arvestame, et tootmismahud püsivad võrreldes 2011. aastaga stabiilsed, aga loodame muidugi kasvu. Kui finantsturgudel valitseb ebakindlus, siis mõjutab see kindlasti meie potentsiaalsete klientide otsustamise aega. Seda on eriti tunda suvilaturul Norras: inimesed on valmis luksustoote tellimisega ootama, kui tulevik ei ole päris selge. See omakorda paneb mitmeid majatootjaid tegema odavaid pakkumisi, et oma mahtusid hoida, konkurents teravneb. Elumajade turul on inimesed valmis kiiremini otsustama: elada on ju kuskil ikka vaja. Seetõttu on hea omada müügipotentsiaali korraga mitmel erineval turul, mille nimel oleme viimastel aastatel palju tööd teinud. 

Mari Loorman, AS Ritsu müügiinsenerRõõmsates toonides. Ritsu tootmismahtude kasv aastal 2012 tugineb käesoleval aastal Rootsis, Soomes ja Prantsusmaal alustatud projektide jätkamisele ning koostöös Saksa partneriga uue toote turule toomisele. Viimase näol on tegu väikeelementmajaga, mille tootmine ja püstitamine on palkmajadega võrreldes kuni kolm korda kiirem. Uus toode ei vähenda palkmajade tootmise osakaalu. On oodata palkmajade turuala laienemist.

Meie strateegia puhul mõjutab käivet pigem edasimüüjate käekäik, mitte üldine majanduslik olukord eksporditurgudel. Tootmise sisendid on suurema mõju all – majatootjat mõjutab puiduturul toimuv, tööjõu liikumine ja lojaalsus. Majanduses olev ärevus teeb ettevaatlikus ja sunnib valikute eel plusse ja miinuseid eriti hoolikalt kirja panema.

 

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785