Makstini ütlusel võiks riigiettevõtted maha müüa, kuid õige hinna ja koos pikaajaliste lepingutega. „Kui müüakse tööd, siis ostetakse ettevõte kohe ära,“ nentis ta.
„Praegu on nii, et riigi osalusega eraõiguslikud firmasid ei saa võistlema panna, sest kardetakse, et ei saa tööd kätte. Selle asemel tehakse mingi suur firma ja JOKK-süsteemiga antakse leping kätte,“ rääkis ta. „Meil pole mitte midagi teha, ainult lõuad pidada ja edasi teenida,“ lisas Makstin.
Oma nime avaldamisest keeldunud, riigile kuuluva teehooldusfirma juhi sõnul on tegu poliitilise, emotsioonide najal tehtud otsusega, millel puuduvad põhjalikumad analüüsid.
„Kui keegi põhjendab otsust sellega, et kümne aastaga on läinud teehoolde hinnad kahekordseks, tuleks vaadata, kui palju maksis kütus ja tööjõud kümme aastat tagasi. Siis peaks olema ka kõige vähem matemaatikat oskaval inimesel olema selge, miks need on läinud kahekordseks,“ rääkis ta.
Teehooldusfirmade juhtide väitel ei suuda ettevõtted praeguste hindade juures muretseda uut tehnikat, kõne alla tuleb vaid kasutatud kraam. Riigi plaani investeerida uude tehnikasse kümme miljonit eurot kommenteerisid ettevõtjad nii: makstes eraettevõtjale töö eest kõrgemat hinda, suudaks ka eraettevõtja sarnaseid investeeringuid teha.