Colliers analüüsis nn Y-põlvkonna (80- ja 90-ndatel sündinud) motivatsioone ja käitumist, et mõista, kuidas nende töörutiinid ja käitumine töökohal erineb eelmistest põlvkondadest. Firma enda seisukohalt oli oluline mõista, kuidas mõjutab uus töötajate põlvkond oma väärtushinnangutega ärikinnisvaraturgu.
Näiteks tuuakse välja, et oma konkurentsivõime tõstmiseks peavad ettevõtted tagama, et töötajatel oleks töökohal ka mingi reaalne privaatne ruum. Kokkuvõtlikult tuuakse uuringust esile viis põhimõttelist järeldust, mida nii ärikinnisvaraarendajad kui ka tööandjad peavad edaspidi arvestama.
1. Nõudlus kontoripinna järele väheneb, kuna olemasolevat pinda kasutatakse aina efektiivsemalt ja tööandjad rakendavad "alternatiivse töötamise strateegiaid," näiteks kodus töötamist.
2. Töökoha ruumiplaneerimise fookus muutub – kasvab vajadus paindliku ruumi järele, mis kombineerib edukalt efektiivselt paigutatud töökohti paindlike koosolekuruumide ja avara sotsiaalse alaga. Need muutused toovad kaasa ka iga inimese personaalse tööruumi vähenemise. Kuigi personaalse tööruumi vähenemine 12 ruutmeetrilt 8 ruutmeetrile ei saa olema harv juhus, siis laias laastus võib prognoosida, et isikliku tööruumi vähenemine jääb ühe kolmandiku piiresse.3. Ruumikasutus peab muutuma oluliselt paindlikumaks – see mõjutab hoonete planeerimist, haldamist, juhtimist, tehnoloogilist platvormi ja ehitusstruktuuri.4. Tööruum peab reaalselt vastama kaasaegsetele jätkusuutlikkuse standarditele. Iseäranis tähtis saab olema energiaefektiivsus.5. Kasvab nõudlus andmekeskuste (haldus, laondus, varundus) järele.
“Y-põlvkonna töötajad vahetavad töökohti iga 1-2 aasta tagant. See seab nende ettevõtete ette, kelle jaoks on kriitiline oma parimate töötajate alleshoidmine, väga suure väljakutse,” kommenteeris uuringut Colliers International Eesti äriüksuse hindamise ja investeeringute juht Margus Tinno. “Targad tööandjad tunnistavad, et nende füüsiline kontoripind ja töökeskkond võib oluliselt väärtustada nende brändi tööandjatena ja tõmmata ligi häid talente,” lisas ta.