Henkel Balti käive ulatus mullu 55 miljoni euroni

Henkel Baltikumi 2010. aasta käive oli ligi 55 miljonit eurot. Henkel Balti juhataja Siiri Odrats-Koni usub, et tulemustega Baltikumis võib üldise majanduse kontekstis rahule jääda.

"Kodukeemia ja kosmeetika divisjonid jäid mahult 2009. aasta tasemele, mis oli langeva sisenõudluse taustal oodatud tulemus. Samas olid just need valdkonnad, mis vaatamata majanduskriisile eelmisel aastal jõuliselt kasvasid,“ kommenteeris möödunud aasta tulemusi Baltikumis Odrats-Koni.

Odrats-Koni sõnul on eriliselt rõõmustavad 2010. aasta liimide divisioni tulemused. „Tööstusliimide müük kasvas Baltikumis võrreldes eelneva aastaga üle 30% - seda eelkõige tänu eksportiva tööstuse tõusule kogu regioonis. Laiatarbe- ja ehitusliimide valdkonnas oli kasv 16%, mis on oluliselt tugevam tulemus, kui oodata julgesime," rääkis Odrats-Koni. 2011. aastaks prognoosib Odrats-Koni regioonis 5-6% kasvu.

Möödunud aasta oli Henkeli jaoks erakordselt edukas: esmakordselt lõpetati majandusaasta enam kui 12% korrigeeritud EBIT marginaali kasvuga. Paranenud on turupositsioon kõigis tegevussektorites ning jõudsalt liigutakse 2012. aastaks seatud eesmärkide suunas.

2010. aastal oli Henkeli müügitulu 15,1 miljardit eurot, mis on 11,2% enam kui eelneva aasta tulemus.  Loomuliku müügitulu kasv oli võrreldes 2009. aasta finantskriisist mõjutatud tulemusega võrdlemisi suur, ulatudes 7%-ni. Kõige märkimisväärsem oli edu liimide ärisektoris, kus müügitulu kasv oli 11,8%. Kosmeetika ja tualett-tarvete sektor jätkas tõusu, ületades 4,8%-ga tootmisnäitajatelt stagneeruva turu keskmist. Pesuvahendite ning kodutarvete osas saavutati 1,5% orgaanilise müügituru kasv.

Ärikasum (EBIT) kasvas 59,5%, 1,080 miljardilt eurolt 1,723 miljardile eurole. Pärast ühekordsete tulude, ühekordsete maksete ning restruktureerimiskulude maha arvestamist, kasvas korrigeeritud tegevuskasum 36,5% võrra, 1,364-lt eurolt 1,862-le eurole.

Müügi rentaablus (EBIT marginaal)  kasvas märkimisväärselt 8%-lt 11,4%-ni. Korrigeeritud müügi rentaablus kasvas 10%-lt 12,3%-ni.  

Ettevõtte finantstulemus paranes 195 miljonilt eurolt 171 miljoni euroni.  Netosissetulek paranes 82% võrra: 628-lt 1,143 miljoni euroni. Kasum eelisaktsia kohta (EPS) kasvas 1,40 eurolt 2,59 euroni. Korrigeeritud näitaja oli 2,82 eurot (võrreldes eelmise aasta 1,91 euroga).

Henkel tegevdirektor Kasper Rorsted prognoosib, et 2011. aastal jäävad majandustingimused jätkuvalt väljakutset pakkuvaks, eriti arvestades tugevat konkurentsi ning tõusvaid toormekulusid. “Me oleme üsna kindlad, et kasv jätkub ka 2011. aastal ning loodame saavutada loomuliku müügitulu kasvu vahemikus 3-5%,“ lisas Rorsted. 

Dividendid kasvasid märkimisväärselt 35,8% võrra, 0,72 euroni. Ühtlasi teevad juhtkond, nõukogu ning osanike komitee ettepaneku maksta välja märkimisväärselt kõrgemaid dividende: 0,72 aurot eelisaktsia kohta ning 0,70 eurot tava-aktsia kohta.

2011. aastaks prognoosib Henkel globaalse SKT ligi kolmeprotsendilist kasvu. Henkel on kindel, et taas suudetakse ületada seotud turgude keskmine loomuliku müügitulu kasvu osas, mis kasvab tõenäoliselt 3-5%. 2011. Võttes aluseks 2010. aasta tulemused, loodab Henkel saavutada kohandatud müügi rentaabluse (EBIT) 13% kasvu (2010: 12,3%) ning ligikaudu 10% suurust kasvu kohandatud eelisaktsia kasumis (2010: 2,82 eurot).

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2018

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed