Bindersi teatel on see leping põhjustanud ettevõttele juba miljoni lati suuruse kahju, kuna nad on olnud sunnitud parandama ja kõrvaldama oma partnerfirma, ehitusettevõtte Koger & Partnerid puudujääke ehitustööde teostamise algetapil.
„Olime lihtsalt sunnitud sellise otsuse vastu võtma, sest tellija ja ehitusjärelvalvet teostavad institutsioonid polnud mitme kuu jooksul võimelised leidma lahendust, pakkumaks adekvaatset ehitustööde jätkamist võimaldavat graafikut. Kahjuks ei saa me välistada ka seda, et järelvalve- ja kontrolliorganite taoline suhtumine on omapäraseks viisiks, millega Eesti riik püüab takistada välisettevõtete tegevust kohalikul turul. Eriti ebajärjekindlat suhtumist meie ettevõtte suhtes kogesime pärast seda, kui meie antud projekti partnerfirmat, Koger & Partnereid, hakkas ähvardama maksejõuetus,” ütles Binders SIA juhatuse liige Normunds Luste.
„Oleme fikseerinud enam kui 30 projekti ehitusjärelvalve teostaja ja tellija rikkumist ning oleme otsustanud kindlalt oma õigusi kaitsta,“ lisas Luste.
Pärnu ringsõidutee ehitust sätestav leping sõlmiti 2009. aastal firmade Binders ja Koger & Partnerid ühispakkumisena ja nägi ette vastavate tööde teostamist kahes etapis, ühtekokku 23 632 193 euro eest.
Binders SIA viimaste aastate suurprojektid:
• Rahvusvahelise automagistraali VIA Baltica teelõikude rekonstrueerimistööd• Saulkrasti ringsõidutee ehitus• Lõunasilla pealesõiduteede ehitamine• NATO tellimuse täitmine – Lielvarde lennuvälja rekonstrueerimine• Daugavpilsi liiklussõlme ehitamine
Esialgsete arvestuste kohaselt oli ettevõtte 2010. aasta käive üle 40 miljoni lati (57 miljonit eurot).