Ehitus- ja projekteerimistööde maksumuseks on 67,2 miljonit krooni. Kokku tehakse töid teelõikudel kogupikkusega ligikaudu 5,2 kilomeetrit. Töid alustatakse jaanuaris 2011 ning need kestavad 12 kuud.
Nordecon Infra ASi juhatuse esimehe Erkki Suurorgi sõnul on Kaarepere liiklussõlme ehitamine järgmisel aastal suurim teeprojekt Jõgevamaal. Projekti eesmärgiks on Jõgeva ja Tartu vahelisel maanteel Pikkjärve – Kaarepere lõigul ja sellega lõikuvatel Kaarepere – Palamuse ja Pikkjärve – Tõrve kõrvalmaanteedel paiknevate kolme samatasandilise raudteeülesõidu asendamine ühe eritasandilise raudteeviaduktiga ning sellest tulenevalt vajalike ühendus- ja jalgteede võrgu kujundamine.
„Uue viadukti valmides suletakse kolm samatasandilist raudteeülesõitu, mis kohaliku liikleja jaoks tähendab senisest pikema teelõigu läbimist ning veidi suuremat ajakulu. Kuid samas kaob vajadus oodata suletud tõkkepuu taga, mida praegu tuleb neil ülesõitudel ette küllalt tihti ning halva nähtavusega ristmike kadudes suureneb üldine liiklusohutus,“ sõnas Suurorg.
„Rahulikumaks ja turvalisemaks muudab kohalike elu ka see, et uus trass viib praegu Pikkjärve küla läbiva maantee edaspidi asumist kaarega mööda ning uute maanteelõikude juurde rajatakse ka mitmeid kergliiklusteid,“ lisas ta.
Suurorg märkis et projekteeritaval teelõigul on viimase 15 aasta jooksul toimunud 30 liiklusõnnetust, alates tõkkepuude mahasõitmisest ja loomadega kokkupõrgetest kuni teelt väljasõitudeni ja jalakäijatele otsasõitudeni.
Projekti kaasfinantseeritakse Euroopa Liidu struktuurifondide toel.