Autor: Kadri Paas • 24. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nordecon: oleme Koidula ehituseks valmis

Nordecon International ASi juhatuse esimees Jaano Vink kinnitas, et tema ettevõte on vajadusel Koidula piirijaama hoonete ehitamiseks valmis.

Intervjuu Nordecon Internationali juhi Jaano Vinkiga:

Kas Nordeconile tuli YIT Ehituse käitumine üllatusena?

Loen sellest siit meilist ega oska hetkel kuidagi kommenteerida.Olete varem enda valdkonnas säärasest käitumisest kuulnud või sedasorti hankel varem osalenud, kus võitja enda võidu vaidlustab?

Ei ole.

Milliseks hindate tõenäosust, et mõne aja pärast hakkab hoopis Nordecon Koidulas ehitama?

Raske öelda. Eks tuleb oodata, kuidas vaidlus lõpeb ja millal.Kas oleksite Koger&Partneritest pooleli jäänud hoonete rajamiseks valmis?

Jah, muidu poleks me ju hinda pakkunud.Kas Nordeconi 73 miljoni kroonine pakkumine on hankedokumentides nõutule vastav?

Jah, seda on tunnistanud ka RKAS, tunnistades pakkumise vastavaks.Millisel juhul oleks Nordecon valmis enda hankevõidu vaidlustama?Ei oska kommenteerida, pole sellele tulnud.

Taust

* Koidula raudteepiirijaama näol on tegu Eesti ühe kõige suurema  infrastruktuurikompleksi ehitamisega, kus arendusala suurus on ligi 92 hektarit.* Piirijaama kogumaksumus on ligi miljard krooni. Riik investeerib 30% maksumusest, põhiosa investeeringust katavad RKAS (60%) ja EVR (10%). Raudteeinvesteeringud teenitakse tagasi raudteeinfrastruktuuri tasudest 20 aasta jooksul.* Mullu lõppes ehituse esimene etapp, mille käigus valmisid jaama ning uute raudteeliinide mullatööd, ehitati viis silda ja ligi 30 truupi, rajati elektrivarustussüsteemid ja valgustus, vee-, kanalisatsiooni- ja sadeveetrassid, muud tehnovõrgud ning uued maanteed.* Järgmise etapina algas raudtee pealisehituse, jaama patrull- ja hooldusteede ning kolmanda etapina hoonete ehitamine.* Hoonete hanke esimene peatöövõtja oli Koger ja Partnerid koos ASiga Eltron summas 63,9 miljonit krooni. Nad pidid rajama hoonete välisvõrgud, reisijate ja kaubaperroonid, koerte aediku, platside ja parklate teekatendid ning haljastuse, paigaldama kiudoptilised kaabliliinid, rajama jaama ala ja piirdeaia valvesüsteemi.* Hoonete hanke raames ehitatakse kolmekorruseline ja 3100 ruutmeetri suurune jaama- ja büroohoone, kahekorruseline ja 1400ruutmeetrine tolli- ja veterinaarkontrolli hoone ning 1000ruutmeetrine vedurite ja vagunite tehnohooldepunkt.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785