Vaata, mis seisus on uurimise all olevad tee-ehitused

Majandusministeerium väljastas ülevaate uurimise all olevate tee-ehitushangete seisust ja väljamaksetest.

Aruvalla-Kose
Objekti seis: hankemenetlus pooleli, lepingu summa ei ole teada.
Projektile antava Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendite abimäär on 85% projekti abikõlblike kulude kogumaksumusest.

Liiapeksi-Loobu
Objekti seis: tähtaeg oli 15. november 2010. Ehitaja on teinud ettepaneku tähtaja pikendamiseks, maanteeamet ei ole seda aktsepteerinud.
Lepingusumma on 121 803 966,77 krooni.
Väljamakseid on antud hetkel teostatud summas 12 433 728,45 krooni, millest ELi Ühtekuuluvusfondi vahendeid 9 412 124,71 krooni.

Loo-Maardu
Objekti seis: ehitus käib, tähtaeg: 30.12.2011.
Lepingusumma 429 040 859,26 krooni. Välja on makstud 103 749 173,6 krooni.
Sellest ELi Ühtekuuluvusfondi vahenditest välja makstud 82 999 338,24 krooni.

Jõhvi-Kukruse
Abikõlbulikkuse periood lõppeb 31.12.2010
Lepingusumma on 628 240 676,86 krooni. Välja makstud 564 673 049,13 krooni. Akteeritud arved on koostamisel ja abikõlbulikkuse perioodi jooksul saavad kõik vajalikud väljamaksed teostatud.

MKM on hanke läbiviimist korduvalt kontrollinud. Läbi on viidud teenistusliku järelevalve menetlus, mille käigus jõuti järelduseni, et hange viidi läbi vastavuses seadusega. Samuti on antud hanke raames teostanud uurimist Euroopa Komisjoni Pettusevastane Amet (OLAF), kes jõudis uurimise tulemusel seisukohale, et toimitud on korrektselt, ning lõpetas 04.12.2009 uurimise.

Transpordi infrastruktuuri investeeringuteks ette nähtud Euroopa Liidu vahendid kasutatakse ära täies mahus ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul ei ole alust arvata, nagu ähvardaks Eestit nõue euroraha tagasi maksta.

Transpordi investeeringute kava maht käesolevaks eelarveperioodiks on 11,53 miljardit krooni, millest Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi ja ERDFi vahendid moodustavad 9,95 miljardit krooni. Kokku on 18. novembri seisuga väljamakseid tehtud 2,6 miljardi krooni eest, sellest on Ühtekuuluvusfondi ja ERDFi vahendeid 2,3 miljardit krooni. Kokku on töös 28 projekti, mis peavad valmis olema hiljemalt 2015. aasta lõpuks.

Viimastel päevadel on avalikkuses kerkinud küsimus, kas võib tekkida oht, et Eesti peab osa Euroopa Liidu vahenditest tagastama. Euroopa Liidu üldmääruse järgi ei lähe tagasinõude otsuse puhul toetus Euroopa Komisjonile, vaid suunatakse tagasi Eestile eraldatud transpordi meetme vahendite kogumahtu. Tagasinõutud ELi toetuse vahendite kasutamise võimalus säilib 100%-liselt teiste transpordiprojektide elluviimisel ning seda võimalust saab liikmesriik kasutada 31. detsembrini 2015.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul ei ole praegu ühtegi objekti, mille puhul võiks eelkirjeldatud stsenaarium käivituda.

Ajakirjandus on esitanud küsimusi ELi vahendite kasutamise kohta prokuratuuri uurimise all olevatel teede-ehitus objektidel. Kõne all olevatest objektidest kahe puhul on ELi vahendite kasutamiseks aega veel viis aastat, mis on ministeeriumi hinnangul piisav, et tööd lõpetada.

Ühe objekti puhul (Kose-Aruvalla) on tähtaeg väga pingeline hanke korduvate vaidlustamiste tõttu. Täna on alustatud uut hanget ja MKM loodab, et see saab korrektselt lõpuni viidud. Ent ka juhul, kui uute vaidluste tõttu ehitus peaks taas venima, ei ole ELi vahendid kuidagi ohus ning neid saab kasutada teistel objektidel.

Ühe objekti (Jõhvi-Kukruse) puhul on abikõlbulikkuse tähtaeg 31.12.2010, kuid ehitus on lõpetatud ja enamik rahast on tänaseks ka välja makstud.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed