Bauhof ja Bauhaus hinnavõitluses

Bauhof ja Bauhaus võitlevad parima hinna pakkuja tiitli pärast. Kuu algul saatis Bauhof välja teate, et nad on hinnaliidrid, kinnituseks Faktum&Ariko uuring, mille Bauhof ise tellis. Bauhaus seevastu avaldas reklaami võrdlevate kassatshekkidega oma kliendilehes.

"Viimatises kliendilehes vassib uue üritajana ehitus- ja kodukauba jaeturule sisenenud Bauhaus hinnavõrdlusega, sest võrdleb oma kampaaniahindu tarbijat eksitaval viisil konkurentide tavahindadega," on Bauhofi seisukoht.

„Bauhausi poolt hinnavõrdlusesse valitud 12 tootest on enamik sellised, mida reklaamitakse oma kataloogis soodustoodetena. Kõrvutades neid teistes poekettides pakutavate tavahindadega toodetega, pole keeruline pöörata see võrdlus enda kasuks, eksitades samas ka tarbijat,“ ütles Bauhofi tegevjuht Jaanus Vihand.

“Juhtivate ehituskaupluste sortimendis on enam kui 50 000 erinevat tootenimetust. Tõsi on, et tosina omahinnaga või alla selle pakutava tootega, mida Bauhaus kuust-kuusse pakub, on uuel turule sisenejal väga keeruline hinnaliidri positsiooni haarata, eriti kui kõrval kaupluses pakutakse pidevalt soodsat hinnataset ligi tuhandele sortimendis olevale tootele. Ilmselt pole tarbijale ka märkamata jäänud, et Bauhausi kunagised kataloogihinnad on mõne kuu jooksul omandanud poes märksa kogukama kuju,“ selgitas ta.

Jaanus Vihandi sõnul näitas uuringufirma Faktum&Ariko viimane uuring, et suuremate ehitusmaterjalide kaupluste soodsaim ostukord on jätkuvalt Bauhofis. Uuringu tellijaks on Bauhof.  

“Uuringufirma viis ajavahemikus 5.–15. august viies suuremas ehitusmaterjalide kaupluses läbi hinnauuringu, et võrrelda ostukorvide maksumust ehituskauplustes,“ selgitas Jaanus Vihand. “Uuringufirma hinnavõrdlus teostati kauplustes vaatlusena, arvestati toote ühikuhinda ja kogust. Vaadeldi kõiki ehitus- ja remonditööks olulisemaid ja tarbija poolt eelistatavaid tooterühmi. Võrdlusesse valiti reeglina odavaim müügisolev analoogne toode, sh kuulusid ostukorvi ka mitmed kampaaniatooted, tüüptoodete puhul võrreldi sama kaubamärgiga identseid tooteid.”

„Faktum&Ariko uuringu kohaselt oli Bauhofi ostukorv mõne tuhande krooni soodsam Bauhausist,” lisas Jaanus Vihand. “Uue tulijana tuleb Eestis ühe kauplusega Bauhausil kahtlemata rohkem tööd teha kui teistel – kauplustega tervet Eestit katvatel konkurentidel. Iseasi, kas klientide poolehoidu aitab võita hinnavõrdlustega vassimine.”

  

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed