Tallinna-Narva maanteel möödunud aasta märtsis alanud ehitus valmis kaks kuud enne lepingujärgset tähtaega ning see on oma 628 miljoni kroonise hinna poolest kalleim Eestis valminud tee-ehitusobjekt.
Ida-Virumaa sajandi projektiks kutsutud ehitusega rajati seitse kilomeetrit maanteed. Tööde käigus ehitati Eesti üks ohtlikemaid teelõike (km 156,0-163,2) neljarajaliseks eraldusribaga maanteeks. Lisaks ehitati sinna kolm eritasandilist ristmikku, üks riste, kaks jalakäijate silda ning rajati kogu lõigu ulatuses kergliiklusteed ja kogujateed. Samuti püstitati müratõkkeseinad ning tehti maastikukujundustöid teekeskkonna seisundi parandamiseks.
„Kukruse-Jõhvi teelõigu kaasajastamisega likvideerisime me koha, mida varem võis nimetada surmateeks“, ütles Tallinna-Narva maantee 160. kilomeetril asuval Tammiku jalakäijate sillal toimunud avamisel osalenud majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kelle sõnul hukkus sel lühikesel maanteelõigul ehitustöödele eelnenud kümne aasta jooksul 27 inimest.
628 mln krooni maksma läinud objekti ehitasid valmis Eesti teedeehitusfirmad Lemminkäinen Eesti AS, Tref AS, K-Most AS ja Teede REV-2 AS ning selle valmimistähtaeg on oktoobrikuu lõpp. Tööde tellija oli Maanteeamet ning Euroopa liidu Ühtekuuluvusfond finantseeris ehitust 189 mln krooni ulatuses.
Objekti garantiiperiood on 5 aastat.
Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond finantseeris ehitust 189 miljoni krooni ulatuses. Kukruse-Jõhvi maanteelõik asub kahe Virumaa suurema asumi vahel, mida läbib üle 10 tuhande auto ööpäevas, sealhulgas transiitliiklus ja Kohtla-Järve ühistransport.