21. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tondiraba tunnel hakkab ühendama Bauhausi ja Rimi

Projekteerimisfirma Sweco Projekt võitis lihtmenetlusega hanke ja teeb Tallinnas Lasnamäel oleva Tondiraba tunneli rekonstrueerimisprojekti.

Töö täitja on Teede Projektijuhtimise AS, tellija Tallinna Kommunaalamet.

„Linnakodanikele avatakse ehitustegevuse lõppedes olemasolev rajatis ning võimaldades otseühenduse kahe kaubandusala vahel. Tunneli lagi ning seinad kaetakse hüdroisolatsioonimaterjaliga, see muudetakse veekindlaks. Tunnel puhastatakse, tehakse uus siseviimistlus, paigaldatakse platvorm-trepitõstukid, valgustatakse ning paigaldatakse linnaruumi rikastavad varikatused, haljastatakse tühermaa,“ selgitas Sweco Projekti projektijuht Henri Toom.

Nõukogude ajal rajatud Laagna tee alune tunnel on 49 m pikkune ning koosneb kolmest elemendist, millest keskmine on laiusega 5,8 m ning ääremised laiusega 3,8 m. Tunneli sisekõrgus on 2.3 m. Mõlemas tunneli otsas on 6 m laiune graniitastmetega trepp. Projekti mahtu kuulub ka 3 m laiuse kõnnitee rajamine lõuna poolses Rimi kaubanduskeskuse lähedal ning ühenduse loomine Taevakivi autobussipeatusega. Kaitseks sademete eest rajatakse mõlema trepi kohale varikatus.

Tunneli põhjapoolne ots asub Bauhausi ehitusmaterjalide poe ees ning lõunapoolne ots Lasnamäe Tööstuspargi naabruses. „Loobutud on tavaliste rampide ehitamisest. Nende asemel kasutatakse kaasaegset platvorm trepitõstukit. Varikatuse õhulise ning läbipaistvuse lahendamiseks kasutatakse klaasi asemel kihtplastikut tõstes selle alla paigaldatud terasvõrgu abil katuse vandalismikindlust,“ toob Henri Toom välja projekti erilisuse.

Laagna tee - Mustakivi tee ristmiku piirkonda on viimastel aastatel rajatud uusi kaubanduskeskusi, äri- ja tootmishooneid, millega on oluliselt kasvanud selle piirkonna külastatavus. "Ainsad võimalused jalakäijatel Laagna teed ületada on praegu Mustakivi ja Varraku viaduktide kaudu, mille omavaheline kaugus on ligi kilomeeter. On igati põhjendatud olemasoleva jalakäijatetunneli rekonstrueerimine ja avamine. Esimene etapp sellel teel ongi tunneli tööprojekti koostamine, millega Sweco Projekt hetkel tegeleb,“ rääkis Teede Projektijuhtimise AS juhatuse liige Margus Kuusmann.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785