Koduakna müügimaht kahanes üle 20%

OÜ Koduaken juhatuse liikme Ülo Hõrraku sõnul on aasta algus plastakende tootjaile üsna raske olnud, ettevõtte müügimaht kahanes mullu üle 20 protsendi. 

"Koduakna mullused tulemused jäid kahjuks miinuspoole peale. Kui 2008. aastal suutsime tempot hoida, siis 2009 kukkus müügimaht üle 20 protsendi ning eks see jättis jälje ka kasumi poole," rääkis ta.

Hõrraku sõnul kahanesid aknahinnad eelmise aasta lõpul tasemeni, kust enam langeda pole kuhugi. "Plastakna tootmise valdkond on päris raske,  tellimuste maht on kordades kahanenud. On neid, kes pankrotti läinud, kes saneerimisel. Mõned firmad on tegevust koomale tõmmanud ja ootavad paremaid aegu," kirjeldas ta turuseisu.

Aasta algus on plastakende tootjal päris raske olnud ning Hõrrak peab selle põhjuseks ka karmi talve ja suuri küttearveid, mis inimesed kartlikuks teinud. Siiski on kevad toonud elavnemist.

"Nüüd on tellimused kui paisu tagant valla pääsenud, ent aastaprognoosi on siiski keeruline teha. See aasta tuleb ehk pisut parem kui mullune, aga tõus ei saa olema hüppeline," nentis ta.

Olude sunnil on Koduaken varasemast enam ka ekspordile orienteerunud, näiteks läks veebruaris üle poole mahust Skandinaaviasse.

"Soomes ja Põhjamaades pole küll plastikaken väga levinud, aga tegemist on tõusva trendiga," rääkis Hõrrak. Ta usub, et aasta teises pooles võivad aknahinnad tõusta, kuna nafta hinnad on tõusnud, metallihinnad tõusevad.

 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed