25. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ruukki Products jäi 50,5 miljoniga kahjumisse

Ehitus- ja tööstusturu jätkuv langustrend eelmisel aastal vähendas Ruukki Products AS käivet 56%. Mullune käive oli 755 miljonit krooni, aasta varem  1730 miljonit krooni. Ettevõte lõpetas aasta 50,5 miljoni kroonise kahjumiga. 2008. aastal teeniti 31 miljonit krooni kasumit.

Tegureid, mis ettevõtte majandustulemustele negatiivset mõju avaldasid, oli hulgim. Lisaks ehitustegevuse olulisele vähenemisele äri- ja tööstusehituses ning konkurentsi teravnemisele ehitus- ja metalliturul kallines 2009. aasta I kvartalis tooraine hind ning III kvartalis ka tooraine puudus. Lisaks langesid tavaterase turuhinnad ning kahanesid 26 protsendi ulatuses ettevõtte peamisteks klientideks olnud tööstusettevõtete toodangumahud. 

2009. aasta I kvartalis sulges Rautaruukki kontsern oma profileerimistehased Lätis ja Leedus, koondades kogu tootmise Eestisse, Pärnu tehasesse. Lätti jäid ainult müügikontorid ning Leetu teraskarkasside tootmine ja müügikontorid.

Mullu novembris suleti Pärnus termoprofiilidest seinaelementide tootmisüksus, töötajad koondati. Ruukki Products keskmine töötajate arv oli mullu 208 inimest, aasta lõpus oli töötajate arv 166 inimest. Töötajate tasud olid mullu 49 miljonit krooni.

Eelmisel aastal kahanes kontserniväline müük 45,18 % - 1005,8 miljonilt kroonilt 551,3 miljoni kroonini.  473,7 miljonit krooni sellest moodustas Eesti müük (2008. aastal 927,1 miljonit krooni) ja eksport 77,4 miljonit krooni. 

Kontsernisisene müük kahanes mullu 71,87 % - 724,11 miljonilt kroonilt 203,7 miljonini. Kontsernisisese müügi languse suurimaks põhjuseks oli

tarnete lõppemine Ukrainale seoses kontserni müügistruktuuri muutustega.

Lähtudes Rautaruukki kontserni eesmärkidest on Ruukki Products AS seadnud 2010. aastal tähtsamateks eesmärkideks kasumliku müügikäibe suurendamise, tarnetäpsuse arvutamise uutel, kontserni poolt kehtestatud alustel ning jätkuvalt tööohutuse tõstmine ja kulude kokkuhoid. Nende eesmärkide saavutamiseks on ettevõtte kõikidele osakondadele püstitatud konkreetsed ülesanded ja koostatud tegevusplaanid.

2010. aasta müügiprognoosid on tehtud sarnased 2009. aasta müügitulemustele. "Loodame tõsta kasumlikkust, võimalusi selleks näeme uute toodete lisandumisega tooteportfelli. Oluline on järgida ranget krediidipoliitikat ja krediidiklientide tegevust. Ettevõtte tulemustele avaldab kindlasti jätkuvalt mõju teravnev konkurents teraseturul ja võimalik hinnavahe suurenemine erinevate tarnijate müügihindades," kirjutab ettevõtte majandusaruandes.

Ruukki alustas oma tegevust Eestis 1992. aastal esinduse avamisega Tallinna kesklinnas. Praegu tegutsevad müügiesindused Tallinnas, Pärnus, Jõhvis ja Tartus, terasekeskus Tallinnas Männikul ning kaks ehitustoodete tehast Pärnus.

Ettevõte on keskendunud kahele valdkonnale - ehitusele ja metallitoodetele. Ehitusosakond tarnib metallil põhinevad ehituslahendusi kaubandus-, tööstus- ja logistikahoonete ning infrastruktuuriehitiste rajamiseks. Metalliosakond tarnib laia valikut terasest, roostevabast terasest ja alumiiniumist standard- ja eritooteid, osi ja komponente.

 

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785