Riigihangete vaidlustuskomisjon luges Maanteeameti otsuse kvalifitseerida AS Merko Ehitus, Tallinna Teede AS ja SIA Merksi ühispakkumine „E20 Loo-Maardu teelõigu ehitus“ hankel põhjendatuks ja otsustas mitte rahuldada AS Nordecon Infra taotlust vastava käskkirja tühistamiseks.
Maanteeamet kuulutas 13. oktoobril 2009. aastal hankel parimaks AS Merko Ehitus, Tallinna Teede AS ja SIA Merksi ühispakkumise summas 288,84 miljonit krooni, AS Nordecon Infra pakkumine oli paremuselt teine 318,78 miljoni krooniga. AS Nordecon Infra vaidlustas vastava käskkirja, viidates, et AS Merko Ehitus on 1. augustil 2008 äriregistrisse kantud äriühing, kes ei saa vastata kvalifitseerimistingimustele, milles nõutakse andmeid viimase kolme majandusaasta netokäibe ja viimase viie aasta jooksul tehtud tööde osas ning et nõutud referents ja käive puuduvad ka Tallinna Teede AS-il ja SIA Merksil. Riigihangete vaidlustuskomisjon otsustas 23. novembril 2009, et Maanteeamet peab kvalifitseerimisotsust paremini põhjendama, mida amet seepeale tegi, ning mille Riigihangete vaidlustuskomisjon on lugenud ammendavaks.
„Taaskord on saanud kinnitust enamiku jaoks arusaadav loogika, et Merko Ehitusel on olemas pikaajaline kogemustepagas erinevate ehitusobjektide rajamisel ning samuti piisavalt nii kutsealast kui ka majanduslikku võimekust. Arusaadav on ka see, et sellele pagasile tuginedes suudame teha konkurentsivõimelisi pakkumisi, ja oma lepingulisi kohustusi täita“ ütles Merko Ehituse juhatuse esimees Tiit Roben. „Konkurentsi ei maksa karta ja juriidiline akrobaatika konkurentsi piiramiseks ei saa olla jätkusuutlik, nagu ka käesolev otsus näitab. Nüüd on riigi huvides, et ehitus kiirelt käima läheks – et ei pidurduks eurorahade kasutamine ning et ei jääks venima ohtliku teelõigu korrastamine.“