„Me oleme vaidlustuse esitanud Loo-Maardu teehankel, nagu seadus võimaldab, kuid meie vaidlustuse mõte ei ole see, et meid häiriks Merko Ehituse registrinumber, vaid see, et ühispakkumus ei vasta meie hinnangul riigihanke tingimustele,“ selgitas Nordecon Infra ASi nõukogu esimees Jaano Vink.
„See on kõige tavalisem riigihanke vaidlus, mida ikka ette tuleb ja kus osalejad kaitsevad oma õigusi. Riigihankel edukaks saab osutuda ikkagi see pakkuja, kes hanke tingimustest kinni peab,“ lisas Vink.
Vink märkis, et ühispakkujate majandusaasta aruannetest ja teistest avalikult kättesaadavatest allikatest ei nähtu viimase kolme majandusaasta (2006-2008) netokäivet teede (teeseaduse § 2 mõistes) ehitus- või remonditööde tegemise osas igal majandusaastal vähemalt 400 miljoni krooni ulatuses.
„2006. aasta kohta ei nähtu isegi hankedokumentides nõutule ligilähedast käivet,“ selgitas Jaano Vink. „Kuna ühispakkujad ei saa meie hinnangul vastata kvalifitseerimise nõuetele, mida kaks neist on varem sisuliselt ise ka avalikult kinnitanud. Juhul, kui see peab paika, siis on nende kvalifitseerimine õigusvastane ning tuleb tunnistada kehtetuks.“