Kommentaar: parkimisturu suurim muutus on hind

A&A Kinnisvara tegevjuht Aivar Villemson kirjutab, et parkimisteenuste turul nagu ka  kinnisvaraturul on toimunud suured muudatused ja kõige rohkem just hinna osas.

Tallinna südalinnas asuvates tasulistes parklates on vabu kohti kõikjal ja seda just suhteliselt kõrgete parkimistasude tõttu, mida kõigil ei ole võimalik maksta.

Üsna tavaline on, et  inimesed pargivad oma autod kesklinna ääremaile, kus parkimistasud on soodsamad või puuduvad üldse ning sõidavad mõne peatuse südalinna ühistranspordiga.

On ka ettevõtteid, kes kulude, sealhulgas ka parkimiskulude kärpimiseks on kolinud kesklinnast äärelinna büroohoonetesse Kuna enamus ettevõtteid asub üüripindadel, siis ei peeta ka vajalikuks parkimiskohtade ostmist. Büroopindade üürimisel võib määravaks saada pakutav parkimiskohtade arv.

Südalinnas on kõige vähem parkimiskohti  lasteaedade  ja koolimajade ees, kus lastevanematele parkimiseks on võimaldatud mõned üksikud kohad, mis alati on hõivatud. Mõeldamatu on, et lasteaia või kooli ees, kus oma päeva lõpetab korraga mitukümmend või isegi -sada last, on lapsele järgi tulnud vanematele parkimiseks mõeldud ainult paar kohta. Olukorra teevad omakorda hullemaks veel need autojuhid, kes sinna niiöelda õigustamatult pargivad.

Mingil hetkel tekkis Tallinna kesk- ja südalinna uusi parklaid niiöelda külmutatud arenduste arvelt. Neid krunte, kuhu ei jõutud või ei peetud vajalikuks kinnisvaraturu languses ehitada, hakati kasutama tasuliste parklatena.

See omakorda sundis ka mõningaid parkimisteenuse pakkujaid oma hindu langetama.

Parkimiskohti napib endiselt magala piirkondades, kuna sealsed elamud ja parklad projekteeriti ja ehitati ajal, mil autosid oli kordades vähem. Nii ongi Mustamäel, Lasnamäel ja Õismäel sageli näha haljasalale ja kõnniteedele parkivaid masinaid.

Kokkuvõtvalt võiks öelda, et Tallinna kesklinnas pole probleemi tasulise parkimisega, vaid just tasuta parkimisega, sest keegi ei taha parkimise eest maksta. Näiteks Swiss hotelli ümbruses on mitmeid tasulisi parklaid, kus on alati vabu kohti  ja kui keegi räägib tasuliste parklate puudusest südalinnas, siis on tegemist pigem rahaliste või logistiliste probleemidega.

Enamikes suuremates linnades üle maailma, on parkimisega probleeme ja ainus, mis seda kontrolli alla hoiab, on just tasuline parkimine. Pole ju võimalik ehitada tänavaid laiemaks, või katta tohutuid maalappe parklatega, selleks, et mahutada sinna kõik südalinna parkida soovijad.

Kõik inimesed sooviksid tööle minnes parkida oma auto ukse ette, kuid määravaks saab hind ning selle järgi otsustatakse.

Südalinna parkimine on ja peabki olema luksus!

 

 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Ehituse erilehed