9. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Arendusprojekti eristumine määrab müügiedu

Vaatamata pea 2,5 aastata kinnisvaraturul kestnud hinnalangusele ja kinnisvaraturul valitsevatele raskustele on siiski igakuiselt turule tulnud mõni uhiuus korterelamu arendusprojekt, kirjutab Tõnu Toompark.

Enamus projektidest on suhteliselt väiksed - 10...20 korterit, on ka mõni suurem projekt olnud. Mõni neist tuleb ajutiselt selleks, et peatselt taas kaduda. Teised on pisemategi detailideni läbi mõeldud ja viimistletud selliselt, et hoone võiks olla omanäoliseks koduks tulevastele elanikele aastateks. Vaid ajutiselt, tõenäoliselt proovimüügiks turule müüki tulnud esialgu vaid paberil eksisteerivaid projekte on üksjagu.

Näiteid võiks tuua nii Lasnamäelt kui kesklinna lähistelt. Tõenäoliselt ebatulemuslikuks osutunud proovimüük on pannud arendaja otsustama arendustegevusega mitte alustada ning projekti müügist kõrvaldada. Positiivne näide käivitinud uuest arendusprojektist, kus on oluliselt panustatud hoone eristumisele teiste loendamatute arendusprojektide seast, on Kassisaba asumis paiknev Villa Eha. Renoveeritava hoone juures on tähelepanu pööratud detailidele. Stukkreljeefid, karniisid, metallist reelingpiirded, sepislahendused, hoovi disainlahendus ja -valgustus - need ja paljud muud pisiasjad annavad hoonele selgelt eristuva näo ja väidetavalt koguni kodu lõhna ja maitse.

Villa Eha juures on väga otseselt astutud samm edasi suhteliselt anonüümsete elamukarpide vorpimiselt kitsasse nišši suunatud elamispindade arendamisele. Enamus kortereid on suhteliselt suure pindalaga, sealne elanik peab suutma tunda mõnu ja rahuldust hoone esteetilisest olemusest. Näide tehnoloogiliste lahenduste kaudu innovatiivse kinnisvaraarenduse läbiviimisest on Merko Ehituse arendatud elamu Tallinnas Vuti tänaval. Idee panna päikesepaneel elanikele energiat tootma on lihtne, kuid elegantne. Iga uus arendusprojekt, mis soovib turul läbi lüüa peab olema selgelt eristuv ja suunatud konkreetsele sihtrühmale. Anonüümne "one size fits all" kinnisvaraarendus on loodetavasti möödanik. Eripärasest projektist endast jääb väheks. Üha tähtsustub arendaja oskus eripärad elegantselt välja mängida ja võime info tarbijateni viia.

Kinnisvaraarenduse võtmesõnadeks jäävad siiski vaatamata kõigele asukoht ja arhitektuur. Kui need küsimused on positiivselt lahendatud, siis on tänaselgi kinnisvaraturul võimalik ostjad leida. Viimase kinnitusena võiks siin taas tuua näitena eelmainitud Villa Eha, mille 14 korterist üle poole on arendaja müünud lausa buumiaegse tempoga ehk kahe kuuga. Raskel ajal on raske kinnisvara müüa, kuid see on siiski võimalik. Kinnisvaraarendaja, kelle eesmärgiks on tarbijate vajaduste rahuldamine ja kes suudab tõeliselt aru saada, mida tema kliendid soovivad, on võimeline kinnisvara müüma ka tänasel kinnisvaraturul.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785