Kinnisvaraspetsialist: ärge ähvardage oma üürnikke

Grand Kinnisvara tegevjuht Marek Kerna kirjutab: väike moraal hoonete omanikele: ärge ähvardage igasuguste sanktsioonidega, vaid istuge laua taha ja otsige lahendusi. Igasugune rünnak lõppeb koheselt vasturünnakuga.

Viimasel ajal oleme tihti lugenud mitmete analüütikute kommentaare, et äripindade vakantsus on suurenemas ja selle pidurdumise märke pole veel silmapiiril näha. Kuid keegi pole süüvinud, miks see nii on?

Tüüpiline analüütik vastaks sellele, et tegemist on üldise halvenenud majandusolukorraga . Alati on lihtne süüdistada kedagi kolmandat ja nähtamatut, kellel ei saa rinnust kinni võtta ja esitada konkreetseid küsimusi.

Majanduse tõusu ajal oli asi lihtne. Olid ruumid, määrati mingi „turule vastav“ hind, pandi reklaam ja oligi ruum koheselt täis. Polnud mingeid probleeme, ainult kirjuta iga kuu lõpus arveid välja.
Majandussurutise situatsioonis aga koheselt annavad tunda need küsimused, mis jäeti lahendamata siis kui kõik hästi oli.

Halduri või arendaja esmane ülesanne on tagada hoonete omanikele stabiilsed kassavood. Raha laekumine oli põhiline edukuse määramise kriteerium , paraku jäeti kahe silma vahele suhted üürnikega.

Tihti võib kuulda mitmesuguste tegelaste ohkeid, kus siunatakse üürnike, kes pahatahtlikult või mul viisil jätavad pindadega hüvasti ega  otsita põhjust miks see nii on.
Majandussurutise ajal on ettevõtte esmane ellujäämise tingimus kulude optimeerimine ehk siis nagu uppuva laevaga, kõik üleliigne ballast üle parda. See on elu ja surma küsimus. Paljud sellest aru  ei saa või viivitavad otsustega ja tulemus ongi käes --- üürnik lahkub.
On olemas mitmeid meetodeid kuidas tagada korralik hoonete täituvus, kuid üks olulisem on suhtlemine, pidev üürniku ning üürituru monitooring.

Juba headel aegadel jäeti ukse taha nii öelda konservatiivse strateegiaga üürnikud, sest nad ei olnud nõus turuhinnaga ja valiti sisuliselt üürnik nö: „enampakkumise“ käigus. Ja mis on tulemus? Konservatiivid on elus aga ülepakkujad kõrbevad.

Kuna konservatiivse mõtteviisiga üürnike on vähemuses, siis nende pärast praegu turul võitlus käibki. Ärihoone üürnike edukust ilmestavad ka üldised tegurid näiteks nagu, kui palju üürnikud kulutavad raadios või lehes reklaami peale raha enda või oma asukoha reklaamimiseks. See pisike detail näitab, et suhted hoone omanikega on paigas ja tehakse pikaajalisi strateegilisi plaane.

 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Merko otsib SEKUNDAAROSA PROJEKTEERIJAT

Merko Ehitus Eesti AS

29. september 2017

Ermeesia otsib ENERGIATÕHUSUSE SPETSIALISTI

M-Partner HR OÜ

22. september 2017

Ehituse erilehed