25. märts 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nõuanne: Veebimessil paku kliendile kiiret ja kompaktset infot

Online Expo OÜ tegevjuht Anna Lepp jagab soovitusi veebimessil osalejaile.

Mille poolest erineb ettevõtte esitlemine Internetis toimuval messil võrreldes nn tavamessiga?Virtuaalmessi puhul on eksponendil võimalus esitleda kogu sortimenti. Tavamessil on aga pind piiratud ja ekspositsioon jäigalt paigas. Kui tavamessidel saab tootega tutvuda vahetult, siis virtuaalmessidel tutvustab eksponent toodangut veebikaamera, videoklippide ja fotogalerii vahendusel. Suureks eeliseks tavamessi ees seisneb messi toimumine ööpäevaringselt 10 päeva jooksul, s.t külastaja saab tutvuda ekspositsiooniga talle sobival ajal. Virtuaalmessidel osalemine eeldab vähem personali ja sellega seonduvaid kulusid: piisab ühest kontaktisikust, kes näituse ajal vastutab külastajatega suhtlemise eest (traditsioonilised messid aga eeldavad messi ajaks lisapersonali). Näituste ajal kasutavad eksponendid aktiivselt väljapaneku uuendamise võimalust. Tavamessidel on boksi väljapaneku muutmine aga mahukas, ajakulukas ning kallis ettevõtmine.

Milliste vahendite ja nippidega end veebimessil nähtavaks teha?Firmadele, kellele on pakutud messi esilehel eksponeerimise võimalust, peaksid seda võimalust maksimaalselt ära kasutama. Mida silmatorkavam on külastajale esilehe pakkumine, seda rohkem see toob messiboksi külastajaid. Temaatilisesse saali sisenemisel tuleks messiboksile luua võimalikult atraktiivne sõnu, et külastajal oleks huvi põhjalikumalt väljapanekuga tutvuda. Mida rohkem kasutab eksponent  messiboksis eksponeerimise võimalusi, seda rohkem kuvatakse firmat kiirotsingutes ja seda lihtsamalt kliendid selleni jõuavad. Eksponendid, kellel on kõige huvitavamad messipakkumised, osalevad ka korraldaja poolt läbiviidavas mahukas reklaamikampaaniast. Nagu kogemus näitab, saavad parimate sooduspakkumistega eksponendid messi ajal kõige rohkem külastusi.

Millised eesmärgid ja ootused tasub veebimessiks seada?Mis puudutab Internetimessidel osalemise eesmärke ja ootusi, siis need kattuvad tavamessidega. Oluline on, et eksponent teeb endale enne boksi loomist selgeks, mis on tema osalemise peamine eesmärk. Kas eesmärk on tutvustada uusi tooteid/teenuseid või nendega aktiivselt kaubelda. Eksponent peab võimalikult varakult looma ekspositsiooni plaani, et jääks piisavalt aega seda õigeaegselt realiseerida.

Kui kõrgeks hindad teadlikkust veebimessiks valmistumisel Eestis? Milles enim arenemisruumi on? Milles samas hästi toimitakse? Kuna veebimesside ajalugu Eestis on suhteliselt lühike, puudub eksponentidel kogemus luua virtuaalbokse nii, et need osalemise eesmärke täidaksid. Siinjuures on oluline osa ka messi läbiviijatel, kes nõustvad eksponente ja osutavad abi. On firmasid, kellele tundub virtuaalboksi loomine on sama keeruline kui kosmoseteadus. Tegelikkuses on see aga lihtne ettevõtmine, millega peaks hakkama saama ka kesmine arvutikasutaja ning ei eelda eriprogrammide tundmist. Rõõmustab eksponentide leidlikkus, kes väga loovalt kasutavad olemasolevaid võimalusi, et erineda konkurentidest ning püüda rohkem tähelepanu.

Millised on enimlevinud vead, mida kliendid veebimessiks valmistumisel või messil teevad?Üks peamine viga seisneb liigse info avaldamises. Külastaja aga tahab saada kiire ülevaate messil pakutavatest toodetest, teenustest ja pakkumistest. Ei ole mõtet luua nn „teist kodulehekülge“, kus kirjutatakse pikalt firma missioonist, visioonist ja ajaloost. Seetõttu võivad vahel ka kõige ilusa ülesehitusega messiboksid oodatud tulemust mitte tuua. Rõhutada tuleks siiski messipakkumisi ning uudiseid. Kuna messe külastab nii Eestis kui ka teistest riikidest suur hulk erirahvusest külastajaid, peab võimaluse korral oma boksi tõlkima vähemalt rahvusvahelistesse keeltesse nagu näiteks vene ja inglise keel. Seda enam, et ligi 30% eesti tarbijaskonnast otsib infot just vene keeles.

Veebimessile on loodud mitmeid uuendusi (veebikaamera, online-vestlus), mis veel külastajate seas ei ole saanud piisavalt suurt kasutust, kuid millega vähehaaval harjutakse.

 

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785