Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 9. märts 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kingituse asemel meelitab kliendi ostma soodne hind

Kinnisvara müüa aidanud boonuspakkumised - ostu puhul saadav auto, köögimööbel või tasuta keldriboks - on ostja meelitamisel asendunud ruutmeetri hinnaralliga, kirjutab tänane Äripäeva kinnisvara rubriik.

Merko Pärnu mnt 129c korterelamus pakutakse korteri ostul boonusena kaasa 100 000 krooni eest mööblit. Müügiga tegeleva Simar Selezovi sõnul huvitab praegu enamikku kliente aga eelkõige hind. "Osa kliente loodab ka mööbli olemasolu, teistel on sellest ükskõik. Pigem on see lisaboonus, mitte müügiargument. Kõige olulisem on praegu siiski hind."

Selezovi sõnul teatud ajaperioodil kampaaniad toimisid, nüüd on kliendid muutunud ja oodatakse midagi muud - kuidas saada võimalikult hea hinna eest hea korter. Võimalusi ja valikuid on palju ning arendajad jooksevad võidu hinna langetamise teed.

"Vaadates hindu, tundub, et enamik arendajaid müüb alla omahinna, mistõttu hakata tegema lisainvesteeringuid kas auto või mööbli näol ei ole mõistlik. Ka see on põhjus, miks boonuspakkumisi on praegu vähem," rääkis Selezov.

Detsembris ja jaanuaris korterite ostul 200 000kroonist kingitust pakkunud Endover KVB maakler Sille Nõlvak ütles, et Endover eelistab praktilisi boonuseid.

Nii võis detsembris Kadriorus kinnisvara ostja valida kingituseks sisekujundaja teenuse. "Sisekujundaja suudab väikeste pindadega, nagu seda on ka Kadrioru korterid, imesid teha. Praegu on selline olukord, et kui boonuseks midagi pakkuda, siis midagi praktilist," ütles Nõlvak.

Ta meenutas, et boonuspakkumised tekitasid põnevust nii kliendile kui ka büroole endale. "Eestlane on uudishimulik. Uuriti, mis on kingituseks. Aga meil oli kindlaks määratud ainult kingituse hinnatase, mitte see, mis see on. Püüdsime huvilise rääkima panna, et näha tema huvisid ning talle sobilik kingitus ise välja pakkuda. Kuna see oli väike projekt ja me oleme väike firma, siis on selline personaalsus võimalik. Ja see toimis, selles majas on kõik objektid müüdud," rääkis Nõlvak.

Nõlvaku sõnul jäid boonused jõuluaega, praegu on müügiargumendiks eelkõige hind. "Kui hind on õige, leidub ka huvilisi. Kortereid ostetakse kas musta karbina või valmis tööna. Meie tõmbenumbriks on must karp, mida inimesed eelistavad, sest nii on neil võimalik viimistlus ise odavamalt ära teha," ütles Nõlvak.

OÜ 1Partner Kinnisvara tuli veebruaris välja pakkumisega, et finantseerides ostu DnB NORD Panga kodulaenuga, on ostjale hindamisteenus tasuta. 1 Partner Kinnisvara tegevjuht Martin Vahter ütles, et pakkumine kliendile eriti rahalist kokkuhoidu ei anna, pigem ajalist. "Ei pea mitme koha vahet käima, praegu tahetakse ju kõik ühe kõnega ära ajada," selgitas Vahter.

Vahteri sõnul jäid boonuspakkumised üldiselt 2008. aastasse, kui kinnisvara ostul pakuti lisaks autot, panipaika, köögimööblit või koduabilist.

"Boonuste uudsus on tänaseks kadunud. Inimesed on muutunud boonuste suhtes apaatsemaks, see ei ole enam müügiargument. Kui näiteks köögimööblit ei ole, kaubeldakse selle võrra hinda alla," märkis Vahter. Müügiargument on praegu pigem õige hind, mitte tasuta saadud köögimööbel või tasuta saadud auto, lisas Vahter.

"Kliendile on vaja pakkuda lahendusi. Klient saab mööbli tellimisega ise hakkama. Suurem probleem ostja jaoks on, kust saada raha ja kes ostab ära kliendi vana kinnisvara," märkis Vahter.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785