3. veebruar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sisustus.ee: sisustuse ostjad jäävad oma rahast ilma

Tarbijakaitseameti andmetel on viimasel ajal hakanud suurenema kaebused sisustusettevõtete kohta, kus inimesed on pool raha ära maksnud ning pole lubatud tähtajaks soovitud mööblit saanud.

Samalaadset infot oleme saanud ka meie kasutajatelt, kommenteerib portaali www.sisustus.ee müügidirektor Mihkel Hõbejõgi.

Sisustus.ee kasutajate tagasisidest selgub, et inimeste usaldus sisustuspoodide vastu on kahanenud ning kardetakse mööblit tellida, kuna ei olda kindlad, kas tellitud toode ka õigeks ajaks või üldse kohale jõuab.

Portaali www.sisustus.ee mõningad soovitused, et leida usaldusväärset mööblipoodi:

Firmad, kes käivad messidel on reeglina huvitatud pikemaajalisest kasust ehk klientide hoidmisest, enda firma ja toodete tutvustamisest ning klientidega lähema kontakti saavutamisest. Pealegi ei ole peatselt pankrotti minevatel firmadel ka rahalisi vahendeid, et end messil esindada, seega eksponendid peaksid olema piisavalt kindlustatud, et tagada tellimuste õigeaegne kohaletoimetamine. Samuti on messidel hea võimalus uurida firma tausta ning suhelda tihtipeale ka ettevõtte omanikega.

 Lähiajal tulevad sisustusmessid on 27.veebruar - 1.märts Tartus ning 9.märts - 18.märts Internetis www.onlineexpo.ee. Samuti saab messilt tihti osta mööblit, mille saab kohe kätte ning samuti tehakse ka suuri soodustusi.

Sisustuspoed, kus klienditeenindajad on altid suhtlema ning asjalikku nõu andma on samuti reeglina orienteeritud kliendi hoidmisele ning huvitatud eksisteerimisest ka paari aasta pärast, luues pikemaajalisemat väärtust hea klienditeeninduse ja asjatundlikkusega sisustuse alal. Teadmatud, apaatsed ja tõrksad müüjad on märgiks firmajuhi üskkõiksusest klientide suhtes, mis võib päädida ka probleemidega mööbli kättesaamisel.

Kindlasti võtavad sisutuse müümist tõsiselt ka ettevõtted, kes on oma eesmärgiks võtnud mitte ainult oma toodete müümise, vaid täieliku info pakkumise selles valdkonnas. Näiteks kui tegemist on lastemööblit müüva firmaga, kus klienditeenindajad on valmis rääkima lastetubade eripärast, sobivatest värvidest, ohutusest ning kodulehel on hulganisti artikleid ja nõuandeid, võib olla kindel, et sellised poed on tulnud turule parimate kavatsustega ja kavatsevad sinna ka kauemaks jääda.

 See omakorda tähendab, et nende eesmärk number üks on kliendi soovide rahuldamine, s.t hea toote pakkumine ning tarneaegadest kinnipidamine.

Tellimuse vormistamisel tuleks kindlasti küsida täpset infot tarneaegade kohta ning kontrollida, et kõik need kuupäevad oleks ka tellimislehel selgelt kirjas. Samuti peaks müüa täpselt teadma, millal ja kus soovitud kaup teele pannakse ning miks võib juhtuda, et kaup hilineb ning mida siis ette võetakse.

Läbipaistvus on alati olnud eeskujuliku ettevõtte tunnuseks. Orienteeruvad tähtajad, kaudsed lubadused jne on märk sellest, et ettevõte ei ole ise ka kindel kas ja millal mingi tellimus Eestisse võiks jõuda või kohapeal valmis saada.

Üheks võimaluseks on uurida välja ka ettevõtte asutamisaeg. Kui ikka sisustusfirma on tegutsenud Eestis edukalt 5 või rohkem aastat on tõenäosus suurem, et nad elavad üle ka praegused raskemad ajad. Ettevaatlikum peaks olema ettevõtetega, kes on asutatud 2007-2008 buumi ajal, mis muidugi ei tähenda, et nemad ei peaks oma lubadustest kinni pidama, lihtsalt raskendatud majandusseis mõjutab noori ettevõtteid palju rohkem kui juba kindlalt kanda kinnitanud sisustuspoode.

Tarbijakaitse on ka märkinud, et on keelatud küsida ettemaksuks rohkem kui 50% tellimuse summast, seega kui tekib olukord, kus nõutakse suuremat ettemaksu on kindlasti mõttekas pöörduda ka tarbijakaitse poole, kui kohapeal mõistlikumat lahendust ei leia. Samuti on see märk ettevõtte võimalikest rahalistest probleemidest.

Samuti on alati kindel soovitus uurida enne ostu sooritamist ettevõtte tausta internetist. Võib olla kindel, et enamik rahulolematuid kliente esitab oma kaebuse ka kuskil foorumis, mis annab hea ülevaate poe senisest taustast.

Sisustusettevõtetel on käes olulised ajad, kus tuleb püüda väheseid olemasolevaid kliente ning näha vaeva, et võita tarbijate usaldust. Nähtavus messidel, läbipaistvus ja asjatundlikkus müüdavate toodete puhul tulevad kindlasti kasuks, on kindel www.sisustus.ee müügidirektor Mihkel Hõbejõgi.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785