16. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uus Maa: Büroo asukoha valikul mõtle esmalt kliendile

Uus Maa Kinnisvarakonsultantide äripindade atesteeritud konsultant Marko Kivirand kirjutab, et  on vaid väheseid ettevõtteid, kelle jaoks pole asukoht määrav.

Asukoht, asukoht, asukoht, see on vana tõde kinnisvara hinna kujunemisel. Rääkides ärikinnisvarast, siis ei ole ka see sektor mingi erand. On vaid väheseid ettevõtteid, kelle jaoks asukoht ei ole määrav. Kõik taandub tegevusvaldkonnale ehk kas äriettevõttel on vajalik, mugav või kasulik olla oma sihtgrupile võimalikult lähedal või mitte. Näiteks kui kliendil tekib kiire vajadus ettevõtte teenuse järgi on see tee peale jääv ja mugavalt kättesaadav.

Kaubanduspindadega on Tallinnas asi suhteliselt konkreetne. Nõutuimad kaubanduspinnad asuvad suuremates kaubandusekeskustes ning süda- ning vanalinna aktiivseimates tsoonides ehk seal, kus liigub palju jalakäijaid. Vaiksemates ja kõrvalistes piirkondades toimivad vaid nö niššiärid, kuid ka sellised ärid on viimasel ajal liikumas asukohtadesse, kus nende klientidel oleks ligipääs võimalikult mugav ja lihtne. Omaette valdkond on toidupoed, need peavad olema magistraalide ääres või nt magalate vahetus naabruses. Väiksemad, nn lähipoed, toimivad ka elurajoonide sees, sest neist on mugav tuua igapäevast toitu. Toidukaupluste kontseptsiooni juures on inimeste jaoks oluline kompleksne lahendus. See tähendab, et kaubavalik oleks võimalikult lai ning lisaks toidukaupadele oleks olemas ka väiksemad nö satelliit-kauplused (apteek, lilled, pangakontor jne).

Büroopinnad toimivad samuti vastavalt asukohale, kuigi siin taandub asi paljuski ka hinnale. Südalinnas eelistatakse olla seetõttu, et see on juba ajalooliselt aktiivseim äritsoon ja nõutuim paik klientide teenindamiseks. Südalinnas on oluline paikneda just sellistel ettevõtetel, kes tahavad olla nähtavad ja kättesaadavad oma klientidele. Näiteks finants- ja kinnisvaraettevõtted, konsultatsioonifirmad, suhtekorraldusfirmad, meediaettevõtted, reklaami- ja arhitektuuribürood ning paljud rahvusvahelised firmad. Ei sa kõrvale jätta ka seda, et paljudele on südalinna esinduslikus büroohoones paiknemine prestiiži küsimus.

Teisalt on jälle ettevõtteid, kes ei pea paiknema just kesklinnas, kuna kõigi ettevõtete kliendid ei liigu vaid kesklinnas. Nähtav ja kättesaadav saab olla ka äärelinnas, kuid see eeldab seda, et peamine klientuur liigub samuti kesklinnast väljaspool. Äärelinnas tasub paikneda sellisel ettevõttel, kelle kliendid liiguvad valdavalt autoga ning kelle jaoks on oluline kiire, mugav ja odav parkimine, mille puudumine südalinnas üheks suurimaks miinuseks on. Äärelinnas asumine või sinna kolimine ei pruugi tähendada kvaliteedis alla vandumist, vaid pigem hinnavõitu. Ka äärelinnas on alasid, mis ärisektoritena on väga aktiivsed, nt Mustamäe tee, Laki tn, Kadaka tee jne. Üheks tõsisemaks äärelinna aktiivseimaks büroode keskusteks on kujunemas ka Ülemiste City.

Kuna elu on muutunud pidevalt ühe kiiremaks ning ajakasutus seejuures efektiivsemaks, siis tuleb asukoha valimisel pöörata tähelepanu ka sellele, et paikneda oma koostööpartnerite või sidusteenuste/toodete pakkujatega samas piirkonnas või isegi samas hoones. Sellise kooslusega on võimalik pakkuda oma klientidele veelgi suuremat mugavust ja aja kokkuhoidu. Sünergiline efekt õiges asukohas paiknemisest on saamas järjest olulisemaks märksõnaks. Seda enam, et tänases olukorras on ettevõtetel valik erinevate pindade vahel suur ning otsusega kiirustama ei pea.

Marketingi saab teha mitmekülgselt ja väljundeid on palju ning paljuski sõltub see firma profiilist, kuhu ja kellele on vaja kõige rohkem panustada. Kindlasti on asukoht üks oluline aspekt mille läbi on võimalik ettevõtet paremini klientideni tuua. Ilmselgelt tasub ettevõtetel, kes peavad välja paistma ehk vajavad pidevat kliendi tähelepanu, panustada sellele, et üürivad bürood aktiivseimas linnaosas või piirkonnas ning kasutada ära seda aktiivsust välireklaamidega.

 

 

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785