4. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Edukas turundamine tähendab kommunikatsiooni

Erinevalt paljudest müügimeestest on turundustöötajatel käed-jalad tööd täis, sest terve organisatsioon vaatab tulemuste kehvemaks muutumisel küsivalt turunduse poole, kirjutab Pindi Kinnisvara juhatuse liige Peep Sooman, kelle vastutusalaks on turundus ja avalikud suhted.

Iseäranis märkimisväärne koormuse kasv on aset leidnud ehitus- ja kinnisvarasektori turundajatel, kuna seal tegutsevad firmad on ka suurema löögi saanud.

Toon siinkohal välja mõned eduka turundustegevuse võtmesõnad, mida iga endast lugupidav turundaja võiks hoolimata konkreetsest tegutsemisvaldkonnast silmas pidada.

Suhtle töötajatega!

Kui firmas on 300 inimest, siis oleks väga alp arvata, et parimad turundusideed tulevad tingimata turundusjuhi peast. Turundaja, kes oma esindatava organisatsiooniga aktiivselt ei suhtle, ei olegi mingi turundaja. Juhtkonna hoiak ei tohi olla kindlasti allastmeid vältiv.

Pindi Kinnisvaras on lisaks tavapärastele koosolekutele erinevad suhtluskanalid, millest edukaimaks on kindlasti intranet. Iga päev külastatakse seda paarisajal korral ning kõik oluline saab seal välja öeldud, lisaks on kõikidel töötajatel võimalus intranetis püstitatud teemasid kommenteerida.

Meie majas võib iga töötaja helistada vabalt valitud ajal kõikidele firma aktsionäridele ning neid kuulatakse ära, kusjuures ühtegi ideed ei laideta asjata maha!

Suhtle pressiga!

Enamus majandussektoritest saavad täna suuremates ajalehtedes üha rohkem trükipinda, kuna negatiivseid uudiseid tuleb uksest ja aknast. Ajakirjanikud aga vajavad allikaid. Ärge kartke pressi, parem pöörduge ise nende poole.

Pindi Kinnisvaral on selles osas aastate pikkune kogemus ning julgen kinnitada, et hoolimata mõnest vahel üllitatud halvamaigulisest artiklist oleme igal juhul pressiga sõbrustamisest võitnud rohkem, kui kaotanud.

Suhtle klientide ja koostööpartneritega!

Kui te tunnete, et müügitulemused on kehvemaks läinud, siis ei tasu alati selles turgu süüdistada. 95% abieludest läheb lõhki puuduliku kommunikatsiooni tõttu. Miks peaks kliendisuhetega teisiti olema?

Pindi Kinnisvara organisatsiooni liikmed suhtlevad oma klientide ja koostööpartneritega jooksvalt. Me analüüsime turgu äärmiselt põhjalikult ja oleme nõus oma tarkust jagama ka klientidele. Ei tasu karta, et oskusteabe jagamisel loobub klient teenust tellimast- vastupidi, ta hakkab teist hoopis lugu pidama!

Kui teil on aga mingi mure koostööpartneritega, siis pange firma krediitkaart taskusse ja viige koostööpartner lõunat sööma. Uskuge, see on tõhusam läbirääkimiste moodus, kui igava elektronkirja saatmine.

Ületa tavapäraseid piire!

Ärge häbenege tulla lagedale millegi täiesti enneolematuga. Kõige hullumeelsemad ideed võivad anda uskumatult postiivse tagasiside. Turunduja on nagu ulmekirjanik- ta mõtleb uusi asju välja.

Pindi Kinnisvara teeb vähemalt kord kuus täiesti ainulaadse kampaania, millest ka kliente ja avalikkust teavitatakse. Tasuta müügihinna määramine ja oma raha trükkimine on viimaste kuude näited, mis on turul hästi vastu võetud.

Analüüsi keskkonda!

Misiganes majandussektoris eduka tegutsemise aluseks on turu tundmine. Tunne oma konkurente, tea nende nõrku ja tugevaid külgi. Püüa nende miinused muuta enda eelisteks.

Pindi Kinnisvara monitoorib kinnisvaraturgu ning seal toimuvat äärmiselt põhjalikult, sest iseäranis segastes majandusoludes vajavad kliendid ja ka organisatsiooni liikmed pidevalt värsket informatsiooni.

Efektiivsus ja veelkord efektiivsus!

Enamus Eesti firmasid püüavad hetkel kokku hoida ning ka turundus peab vaatama üle nii reklaamihankelepingud kui tööprotsessid, et neid turuolukorrale vastavamaks muuta. Üle oma võimete ei ole mõtet elada ning endale tuleb teadvustada, et kulukärbe ei ole maailma lõpp, vaid puhas äriline otsus.

Pindi Kinnisvara on kulusid püüdnud alati kontrolli all hoida, kuid praeguses turusitiatsioonis tuleb nendega tegeleda veelgi intensiivsemalt. Samuti tuleb kaine pilguga hinnata, ehk suudab 3 inimest ära teha 4 inimese töö? 

Kui eelpool toodule lisada veel veidi tehnilist tööd, mis lihtsalt tuleb ära teha, siis julgen oma kogemuste põhjal väita, et asjad saavad minna õige kommunikatsiooni korral vaid paremuse suunas. 

 

 

   

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785