Hirm ekspordi ees

Wallenium juhatuse liige Endrus Arge kirjutab ehitusuudised.net-s, et ehkki välisturule minek on kulukas, tasub see ennast ära.

Eesti siseturule orienteeritud ettevõtted on silmitsi keerulise olukorraga, sest kohalik turg on väike ning välisturule laienemine tundub keeruka ettevõtmisena. Eksportturgudele minek on kindlasti kulukas, kuid edu korral saab kulu kuhjaga tasa teenitud.

Enne välisturule minekut peab tegema põhjalikku eeltööd, mis garanteeriks uues kohas sujuva turuletuleku. Alustada tuleb rohujuure tasandilt ehk õppima sihtturgu, vajadusel looma rahvusvaheliselt arusaadava firmanime, logo ja kvaliteetsed müügimaterjalid, mis ei rända peale üleandmist prügikasti. Kodust väljaspool äri tehes peab arvestama kultuuride erinevusi, kaugusest tulenevaid lisakulusid, kallimat turundust, suhtekorraldust ja teistsugust müügiprotsessi.

Parimaid tulemusi annab alati hea kohaliku partneri olemasolu, kes tunneb sealset turgu ning oskab jooksvalt teha õigeid valikuid. Hakkama saab ka partneri abita, kuid sel juhul võtab sisseelamine pikemalt aega – halvemal juhul peab poe kinni panema ja kodumaale tagasi tulema. Partnerite valikul tuleb olla hoolas, sest vale valiku korral võib olla areng veelgi aeglasem kui välisturul üksi üritades. Vale partneri puhul pole välistatud ka „mütsi pähe tõmbamine.“ Seepärast vali hoolikalt oma välismaiseid äripartnereid ning alles siis asu kohalikul turul laineid lööma.  

Kui sul pole head toodet või teenust, millega võõral maal turuosa võita, siis ei tasu kodumaalt väljapoole vaadata. Välismaale tasub minna toodetega, mida sealsed kliendid reaalselt vajavad ning millel on mingisugunegi unikaalne lisaväärtus. Teine variant on müüa toodet, millel suudab kohalike toodetega hinna poolest jõuliselt konkureerida. Edu aluseks on kindlasti toote-, teenuse- ja logistikakvaliteet. Kindlasti ei tasu unustada motiveeritud meeskonda ilma milleta pole heast tootest mingit tolku.

Uue turu vallutamine on kulukas ettevõtmine, kuid õnneks kannab Eesti riik ettevõtluse eest hoolt ning pakub ettevõtetele omapoolset tuge. Kui oled tubli firma, kellel on head tooted, parim meeskond ning tahe areneda Eestist välja, tuleb ka vajalik toetus. Välisturule sisenemisel aitab kulusid katta Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus või KredEx. Kui kohkud juttude peale, et EAS-ist on toetusrahasid raske saada, siis omast kogemusest võime väita vastupidist. Oleme saanud juba teisele ekspordiplaanile heakskiidu, mis näitab et oleme plaanid koostanud ning ellu viinud korrektselt.
 
Walleniumil oli plaan laieneda välisturgudele juba enne ettevõtte asutamist. Kui algselt äriplaani tegime, siis paberile pandud plaan nägi ette kogu Euroopa ja Venemaa vallutamist umbes viie aastaga. Loomulikult pani nii ambitsioonikas plaan paar aastat hiljem kõvasti muigama. Eestit on hea kasutada ettevõtluse õppelavana et siis saadud kogemuste najal luua suurem tööpõld välisriikidesse.

Esimene Walleniumi ekspordiriik oli Leedu, kuhu sisenemine toimus koostöös Merko Ehitusega. Tõsisem samm toimus Soome suunal, kus alustasime ukselt uksele müüki kuus aastat tagasi. Kui meie müügimees oli sisuliselt aasta otsa käinud läbi sadu arhitekte, võimalikke kliente ja koostööpartnereid, sai tal võhm otsa. Ühtegi tõsist tellimust müügitööga ei tulnud.

Kuna olukord tundus sel hetkel lootusetu, läks müügimees uusi väljakutseid otsima. Paar kuud hiljem hakkas meie üllatuseks firmasse laekuma hinnaküsimisi ning tellimusi. Täna võib öelda, et aasta kestnud ukselt uksele müük tasus ära umbes paar aastat hiljem, kui saime tellimuse sisustada Walleniumi vaheseintega Helsingi Kohtumaja. Seejärel hakkas müük sujuma kiiremini ning täna oleme jõudnud Soomes suuremate seinatootjate mängumaale.

 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

oktoober 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Ehituse erilehed