YIT Ehituse elamispindade müük kümnekordistus

Soome suurima ehituskontserni tütar YIT on
suutnud kasvatada tänu edukale müügikampaaniale Balti riikides kolme viimase
kuuga elamispindade müüki 26-lt 283-le.

"Meil on väga hästi läinud (pidades silmas emafirma elamispindade müüki - toim)," teatas Eesti YIT Ehituse juhatuse esimees Priit Sauk rõõmsal häälel, tunnistades, et nad numbreid riigiti avaldada ei tohi. "Ma arvan, et Eesti osatähtsus elamispindade müügis on kaks korda suurem kui Lätis ja Leedus on veidi suurem kui Eestis."

Sauk põhjendas müügiedu sellega, et Eestis oli YIT Ehitus üks esimesi, kes turul oma müügihindu muutis. Küll aga ei ole kampaania olnud tema sõnul kolmes Balti riigis ühesugune ja allahindlusprotsent on olnud projektiti ka väga erinev, jäädes 10 ja 20 protsendi vahele.

Praeguse turusituatsiooni kohta ütles Sauk, et uute elamispindade alustamisega on kõigil väga suured küsimärgid, st pigem müüakse seda, mis on olemas. "Uusi asju sellel aastal alustatud ei ole. Raske öelda, kas tuleb. Kui nii hästi edasi läheb, siis tuleb varsti midagi alustada," poetas mees tulevikuplaanide kohta.

"Ma arvan, et me jätkame nii, nagu oleme siiani toiminud," kommenteeris Sauk küsimust, kas müügikampaaniad jätkuvad. "Tundub, et see on olnud õige. Ka hinnatase on turule vastuvõetav. Loodame sellega jätkata." Saugi sõnul oleks pidanud müügikampaaniaga veel varem alustama.

"Meil turust erinevalt läinud ei ole," vastas Estconde-E juhatuse esimees Angel Andla küsimusele, kuidas neil on esimeses kvartalis elamuehituses läinud. "Nii nagu turg on uneseisundis, nii ka meie."

Andla ütles, et esimeses kvartalis nad müügikampaaniaid teinud ei ole, aga võib-olla mais tuleb.

Samuti märkis ta, et praegu nad uusi elamispindu planeerinud ei ole. "Müüks need maha, mis meil on, siis vaatame edasi. Mõtteid küll on, aga ehitustegevuseni sel aastal ei jõua," rääkis Andla.

Andla hinnangul on praegu kõige suuremad probleemid elamuehituses ajakirjanduses avaldatud asjatundmatud kommentaarid. "Absoluutselt kõik kommenteerivad kinnisvara. Muud teemat nagu Eesti Vabariigis enam ei olegi," lausus Andla ärritunult. "Hüsteeria tekitamine ajakirjanduses mõjub pärssivalt. Otseselt müügitulemusi ei kahjusta, aga ostjad lükkavad oma otsuseid edasi."

YIT korterite müügikampaaniat nimetas Andla nende valitud strateegiaks. "Kes müüb kauem ja hoiab kõrgema hinna, kes müüb odavamalt ja müüb kiiremini," tõi ta välja eri variante. "Me ei pea käituma nii nagu YIT, eks meil on oma taktika."

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed