Pindi Kinnisvara juht: iga objekti müügiga nähakse kurja vaeva

Ajad, kus kinnisvara müüs end sisuliselt
ise ja kinnisvarafirmad panustasid turundusele minimaalselt, on möödas: jahtunud
turg nõuab rohkem ja täpsemalt sihitud turundusjõudu.

Varem oli meediaplaneerimine ja kampaaniate läbiviimine kinnisvarafirmadele justkui käkitegu. Tuli vaid panna müügikuulutus kinnisvaraportaali, kui ostjad korterile või majale tormi jooksid, kirjutas Saldo. Harvad polnud olukorrad, kus maakler müüs objekti sisuliselt telefoni teel, ilma et oleks seda pidanud kliendile näitama. Või siis tegid kliendid üksteise võidu hinnapakkumisi ehk objekti tavamüügist kujunes müüjale soodne enampakkumine.

Olukord hakkas jahenema eelmise aasta viimases veerandis, kui seni töötanud meetodid ei toonud enam oodatud tagasisidet. Kinnisvaraturg hakkas jahtuma.

Pindi Kinnisvara juht Peep Sooman tunnistab, et täna nähakse iga objekti müügiga kurja vaeva. Laenu ei saa nii lihtsalt kui varem ja objektid seisavad. Müüjaturust on saanud ostjaturg ning see sunnib kinnisvarafirmasid turundustegevust ja -kulusid üle vaatama.

Soomani sõnul on esimesena ohverdatud suvalise valimiga kliendipäevad. Kui varem oli peaaegu iga päev mõnel kinnisvarafirmal kliendipäev, kuhu olid oodatud kõik, kel vähegi viitsimist kohale tulla, siis täna korraldatakse kliendipäevi harva ja ainult valitud sihtgrupile. Kliendipäevade vajalikkust vähendab ka asjaolu, et inimesed on kinnisvaraturul toimuvast varasemast teadlikumad ja leiavad neile sobivad objekti ise üles, nendib Sooman.

Samamoodi on ajaloo prügikasti lennanud massiline otsepostitus. Nüüd nähakse valimi koostamisega tõsist vaeva, et saadetised jõuaksid vaid nendeni, kel kinnisvara ostuks reaalne huvi ja võimalus. Sellega valikud ei lõppe. "Kui varem võeti müüki ka absurdselt ülehinnatud objekte või alustati arendust suvalistel põldudel, siis täna valitakse väga tõsiselt, millega tegeleda," nendib Sooman.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

UPONOR otsib PROJEKTI MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

02. juuli 2018

Ehituse erilehed