(Sisuturundus) Kvaliteetne tünnisaun teenib pererahvast pikki aastaid

Sauna- ja grillimajade ehitamisega tegelev Nord Timber on kaheksa aastat tegutsenud ettevõte, kelle põhiklientuur asub Soomes. Lisaks põlisele saunarahvale soomlastele kasvab huvi nende tünnisaunade vastu ka kohalikul turul. Mis muudab nende toodangu eriliseks ja mida jälgida valmissauna valimisel, räägib kaubamärki Nord Timber omava Puit & Ehitus OÜ juht Aleksei Mihhailov.

„Sauna ostmine on sageli emotsiooniost ja seetõttu püüame valmistada neid klientidele nii kiiresti kui võimalik. Harilikult on tellitud sauna tarneaeg 2–3 nädalat,” räägib Mihhailov. Ta lisab, et kuigi aastatega on Nord Timberil välja kujunenud populaarsemad tooted, valmistatakse saunu ja grillmaju ka klientide kavandite järgi.

Keilas asuv Nord Timber sai alguse omaniku huvist puidu- ja ehitustöö vastu, mis alguses oli hobi tasemel, kuid hiljem kasvaks omaette ettevõtteks. Aastate jooksul on pidevalt investeeritud puidutöö seadmetesse ja tööriistadesse ning masinapargi modernseerimine on plaanis ka lähiaastatel. Lisaks soovib ettevõte avada korraliku tootenäidiste platsi ning palgata rohkem inimesi.

„Kvaliteet on inimestele aina olulisem, mängides täna juba suuremat rolli kui hind. Meie saunu esindavad Soomes edasimüüjad, kellelt küsime pidevalt tagasisidet, et oma tooteid veel paremaks muuta. On palju asju, millega saab sauna tellides arvestada, näiteks saunalava kõrgus. Soomlased kiidavad väga meie saunasid, mis on meie kui väiketootja jaoks ülimalt oluline. Vähetähtis pole ka see, et Soomes peab sauna ehituseks saama omavalitsusest ehitusloa ning meie saunadega probleeme pole tekkinud, sest need vastavad kõigile nõudmistele ja neile kehtib seadusega ettenähtud garantii,” kõneleb Nord Timberi juht.

Väikeses Eestis on käsitöösaunade turg väga tihe ning üksteisest erinetaksegi peamiselt kvaliteedi ning hinna poolest. Hea koht enda tutvustamiseks on erinevad messid, kus Nord Timber jõudumööda püüab osaleda ja on saanud väga palju häid kontakte. Mitmeid kordi on käidud messidel ka väljaspool Eestit, näiteks Soomes ja Poolas. Täna müüaksegi saunu ja grillmaju lisaks Soomele ning Eestile edasimüüjate kaudu ka Rootsi ja Norra.

Mida jälgida sauna ostmisel?

Kõige kiirem tööaeg on Nord Timberile teine kvartal, mil vahendajad tellivad saunu kevadeks ette. Lisaks toru- ehk tünnisaunadele kasvab aasta-aastalt klientide huvi ka aiamajade ning grillimajade vastu.

Puidumaterjali toob ettevõte peamiselt Soomest või Venemaalt ning väärindab seda kohapeal. Tünnisaunad peavad Mihhailovi sõnul olema kindlasti valmistatud termotöödeldud puidust, mis ei hakka niiskuse ja päikese käes mängima ja on tavapuust vastupidavam. Samuti tuleb saunaehitusel jälgida nüanssi, et silindrikujulisel saunal toimub puidu vajumine teistmoodi. Nord Timber kasutab sauna kõikides seintes vähemalt 44 mm paksust materjali, sest õhema puhul võib tõepoolest puit hakata aja jooksul deformeeruma. Sauna maksimaalpikkuseks on ligi kuus meetrit ning katuse­materjaliks vastu­pidav ja ajastutruu sindelkatus.

Aiamaju tehakse nii tünnikujulisi kui ka neljakandilisi ning materjaliks on harilikult tavakuusk. Tuuletapiga aiamaju võib ehitada seinapaksusega 44–160 mm. Kui materjali paksus on üle 68 mm, on soovitav kasutada liimpuitu. Nagu sauna, võib ka aiamaja tellida enda joonise järgi ning Nord Timberi insenerile pole oluline, kui joonis on ka näiteks vaba käega joonistatud. Olulised on hoone mõõdud, tubade arv ning avasoovid, mille järgi tehakse projekt ja kalkulatsioon.

Kui saunad on töödeldud seest ja väljast ettenähtud õlidega, siis aiamaja läheb kliendile nii-öelda puuvalmiduses ehk klient saab ise töödelda ja viimistleda hoonet oma soovide järgi.

Saunu transporditakse enamasti kokku­pandult, aga pikemate vahemaade või keerulisema ligipääsuga kohtadesse saab saata saunad ka lahtivõetult. Kui kokku­panek ei toimu aga Nordi Timberi poolt, on ette­võttel keeruline anda oma toodangule garantiid. Aiamajadega on lihtsam: neid transporditaksegi reeglina lahtivõetuna, aga samuti ideaalis võiks maja püstitada tootja.

Lähem info: www.nordtimber.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2018

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed