29. veebruar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Gasell: Eesti Killustiku käivet kasvatas aktiivne müük ja tooteportfelli suurendamine

Andres Männart, OÜ Eesti Killustik juht
Kuigi ehitusmaavarade kaevandamise valdkond on konservatiivne ja suured hüpped ei ole seal üldjuhul võimalikud, kasvatas Eesti Killustik kahe aastaga oma müüki 2,28 miljonilt 4,34 miljonile eurole.

Ettevõtte juhi Andres Männarti sõnul kerkis käive tänu aktiivsele müügile ja tooteportfelli suurendamisele.

„2014. aasta suvel omandasime Aardlapalu liivakarjääri Tartumaal ja tänu sellele ostule saame oma klientidele lisaks paekivi­killustikule pakkuda ka kvaliteetset ehitusliiva. Pean kiitma meie müügimeeskonda, kes hoiavad silma peal kõigil suurematel hangetel ja teevad endast parima, et täpselt ja operatiivselt tulla vastu klientide vajadustele,“ räägib Männart, lisades, et kui läheb hästi ettevõtte klientidel ja Eesti majandusel, kasvavad ka nende majandustulemused.2015. aastal müüs Eesti Killustik üle 500 000 tonni killustikku ja üle 200 000 tonni liiva, kokku peaaegu 800 000 tonni erinevaid täitematerjale. Ettevõtte kasum oli 2015. aastal ligi 0,9 miljonit eurot võrreldes aasta varasema 0,357 miljoniga.

Männarti sõnul püüab ettevõte jätkuvalt investeerida ka geoloogilistesse uuringutesse ja uutesse kaevandusõigustesse, et olla oma klientide vajaduste­le piisavalt lähedal asukoha ja sellest tulenevalt ka hinna poolest. „Püüame oma klientidele olla headeks partneriteks suure tootevaliku ja piisavate tootmisvõimsustega. Vajadusel pakume kauba kohaleveoks ka soodsaid logistilisi lahendusi, et kauba lõpphind püsiks konkurentsis.“

Ehitusmaavarade kaevandamine ei ole oma mastaapidelt kaugeltki võrreldav näiteks põlevkivi kaevandamisega, kuid siiski märkimisväärselt kapitalimahukas valdkond. Tänapäevastele ohutus- ja keskkonna­nõetele vastavad masinad on kallid, geoloogilised ja keskkonnauuringud kulukad ja aega­nõudvad. Kasvu saavutamiseks on tulnud kogu kasum reinvesteerida ja täiendavalt ka laenu võtta.

Eesti Killustiku nime all tegutseb äsja 25aastast tegevusaastat tähistanud ettevõte alles mullu oktoobrist – seni oli ette­võtte nimeks Põltsamaa Graniit. Nimevahetus toimus mitmel põhjusel: esiteks moodustab graniitkillustiku müük täna vaid tühise osa ettevõtte käibest ning teiseks tegutsetakse juba aastaid üle Eesti, mitte ainult Põltsamaal.

Peamiselt tegeleb Eesti Killustik paekillustiku tootmise ja müügiga, müües erinevat mõõtu killustikke, mis pärinevad ettevõttele kuuluvatest karjääridest Põltsamaa valla Rõstla külas Jõgevamaal ja Raik­küla valla Lipametsa külas Raplamaal. 2013. aastast tegeletakse ka ehitusliiva kaevandamisega.

Enamik ettevõtte toodangust läheb teedeehituseks ning umbes viiendik betoonitootmise tooraineks. Lisaks on Eesti Killustiku klientideks kohalikud põllumehed, metsamehed ja Riigimetsa Majandamise Keskus, kes kasutavad killustikku kohalike ja metsateede rajamiseks ja hooldamiseks.

Ettevõtte juhi Andres Männarti sõnul kerkis käive tänu aktiivsele müügile ja tooteportfelli suurendamisele.

„2014. aasta suvel omandasime Aardlapalu liivakarjääri Tartumaal ja tänu sellele ostule saame oma klientidele lisaks paekivi­killustikule pakkuda ka kvaliteetset ehitusliiva. Pean kiitma meie müügimeeskonda, kes hoiavad silma peal kõigil suurematel hangetel ja teevad endast parima, et täpselt ja operatiivselt tulla vastu klientide vajadustele,“ räägib Männart, lisades, et kui läheb hästi ettevõtte klientidel ja Eesti majandusel, kasvavad ka nende majandustulemused.2015. aastal müüs Eesti Killustik üle 500 000 tonni killustikku ja üle 200 000 tonni liiva, kokku peaaegu 800 000 tonni erinevaid täitematerjale. Ettevõtte kasum oli 2015. aastal ligi 0,9 miljonit eurot võrreldes aasta varasema 0,357 miljoniga.

Männarti sõnul püüab ettevõte jätkuvalt investeerida ka geoloogilistesse uuringutesse ja uutesse kaevandusõigustesse, et olla oma klientide vajaduste­le piisavalt lähedal asukoha ja sellest tulenevalt ka hinna poolest. „Püüame oma klientidele olla headeks partneriteks suure tootevaliku ja piisavate tootmisvõimsustega. Vajadusel pakume kauba kohaleveoks ka soodsaid logistilisi lahendusi, et kauba lõpphind püsiks konkurentsis.“

Ehitusmaavarade kaevandamine ei ole oma mastaapidelt kaugeltki võrreldav näiteks põlevkivi kaevandamisega, kuid siiski märkimisväärselt kapitalimahukas valdkond. Tänapäevastele ohutus- ja keskkonna­nõetele vastavad masinad on kallid, geoloogilised ja keskkonnauuringud kulukad ja aega­nõudvad. Kasvu saavutamiseks on tulnud kogu kasum reinvesteerida ja täiendavalt ka laenu võtta.

Eesti Killustiku nime all tegutseb äsja 25aastast tegevusaastat tähistanud ettevõte alles mullu oktoobrist – seni oli ette­võtte nimeks Põltsamaa Graniit. Nimevahetus toimus mitmel põhjusel: esiteks moodustab graniitkillustiku müük täna vaid tühise osa ettevõtte käibest ning teiseks tegutsetakse juba aastaid üle Eesti, mitte ainult Põltsamaal.

Peamiselt tegeleb Eesti Killustik paekillustiku tootmise ja müügiga, müües erinevat mõõtu killustikke, mis pärinevad ettevõttele kuuluvatest karjääridest Põltsamaa valla Rõstla külas Jõgevamaal ja Raik­küla valla Lipametsa külas Raplamaal. 2013. aastast tegeletakse ka ehitusliiva kaevandamisega.

Enamik ettevõtte toodangust läheb teedeehituseks ning umbes viiendik betoonitootmise tooraineks. Lisaks on Eesti Killustiku klientideks kohalikud põllumehed, metsamehed ja Riigimetsa Majandamise Keskus, kes kasutavad killustikku kohalike ja metsateede rajamiseks ja hooldamiseks.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785