(Sisuturundus) Lasita Aken – Eesti puitakende ja –uste tootmise teerajaja

Lasita Aken tootmine
Lasita Aken tootmine

25 aastat tagasi Eesti NSV ja Soome ühisettevõttena loodud Lasita Aken on Eesti esimene puitakende ja -uste tööstuslik tootja. Kõik need aastad on ettevõte olnud oma valdkonna teerajaja, tegeledes pidevalt arendustegevuse ja tootmisprotsesside tõhustamisega.

Täna 100% Eesti kapitalil põhinev aknatootja on vanim ja üks suuremaid individuaaltellimustel töötav kodumaine akna- ja uksetehas, mis müüb ja toodab tänapäevase disainiga kvaliteetseid puit- ja puitalumiiniumaknaid, rõdu-, lükand- ja välisuksi ning puitprofiilidega lahendatud klaasfassaade.

„Meie tugevuseks ja tunnuseks on väga suur ning kvaliteetne tooteportfell, klientide soovide personaalne haldamine ja paindlikkus tellimuste valmistamisel. Oleme võtnud oma kohuseks kliendivajaduste väljaselgitamise ja selle baasil väärtuslikuma pakkumise koostamise. Kuna meie tootevalik on rikkalik ja tootmisprotsess paindlik, suudame reeglina kõiki kliendi soove rahuldada,“ tutvustab Lasita Aken AS-i tegevjuht Helena Randoja, lisades, et kui objektiivsetel põhjustel ei saa kliendi soove täita, pakutakse alati välja alternatiivid.

Aastatel 2012-2013 tegi ettevõte ulatusliku investeeringu, lisades tootmiprotsessi CNC-tehnoloogial põhineva aknatootmisliini Workin Protsess Logos Life, mis tagab ülima täpsuse nii mõõtudes kui ka toodete funktsionaalsuses ning kiirendab tootmisprotsessi olulisel määral. Seoses uue tehnoloogia käivitumisega on Lasita Aken üks vähestest paindlikest aknatootjatest, kes üheaegselt on võimeline tootma kõiki tooteportfellis olevaid tooteid. „Meie ühtseks eesmärgiks on, et klient tunneks, et tema mure on meie mure ja ta saab meilt adekvaatseima informatsiooni ja pakkumise,“ nendib Randoja.

Kõik ettevõtte tooted omavad CE- märgistust, vastates seega Euroopa Liidus akendele ja ustele kehtestatud tehnilistele normidele. Ettevõtte arendustegevuse alusaks on parem avatäidete soojapidavus, pikem kasutusiga ning keskkonnasõbralike materjalide kasutamine.aluseks.

Plaanis on oluliselt eksporti kasvatada

Lasita Aken AS-i põhiline tellija on B2B klient ehk äriklient, ehitaja, arendaja ja vahendaja. Viimastel aastatel on tegevjuhi sõnul oluliselt kasvanud suurte kortermajade projektide arv, mis näitab ettevõtte võimekust toota suuremahulisi tellimusi. „Tänane tellija on muutunud oluliselt teadlikumaks. Kuna töötame suures osas äriklientidega, on seni olnud probleemiks lõpptellija ootustega mittearvestamine, sest domineerivalt on peamiseks ostuargumendiks odavam hind. Küll aga on see muutumas paremuse poole, sest arhitektid on teadlikumad avatäidete võimalustest ja normatiividest ning ehitusjärelvalve ülesanne on tagada projektikohane tootevalik.“

Laias laastus tegutseb Lasita Aken kahel erineval turul: äriturul on klientideks B2B kliendid ning tarbijaturul on lõpptarbijad. Seejuures toodete lõpptarbijaid iseloomustab suur teadlikus toodete omadustest ja eesmärkidest, millele uksed ja aknad vastama peavad: reeglina eelistavad lõpptarbijad hea soojapidavusega nn tulevikutooted.

Viimastel aastatel on Lasita Aken AS-i ostjateks ka lõpptarbijad Soomest ja Rootsist ning ettevõtte turundusstrateegia näebki ette otseekspordi mahu kasvatamist vähemalt poole võrra. Kui hetkel on aknatootja otseekspordimaht umbes 25-30% kogu realisatsioonist, siis järgneval paaril aastal soovitakse otseekspordi mahtu kasvatada vähemalt 60% -ni kogu toodangus.

Trend: aknad muutuvad aina suuremaks ja avaramaks

Tänane trend turul väljendab Randoja sõnul jätkuvalt puit-alumiiniumtoodete tõusutrendi. Avatäited lähevad järjest suuremaks, sest soovitakse saada hoonetesse rohkem valgust ja avarust. Samas kasvavad ka U-väärtustele ehk soojajuhtivusarvule esitatavad nõuded, mis omakorda eeldab paksemate toodete kasutuselevõttu. Võib öelda, et suuresti kombatakse praegu tootmistehnoloogilisi äärmuspiire – suured avamõõdud ja maksimaalmõõtudes avatavad osad. Piiranguid esitavad veel transpordi gabariitmõõdud ning avatäidete kaal paigaldamisel.

Paindliku aknatootjana ei piirdu Lasita Aken standardlahendustega, vaid peab niiöelda ainsaks piiranguks taevakaart. Ebatavaliste värvitoonide puhul on viimistlusmaterjalide tootja see, kes ütleb, kuidas ta valitud toonile tagab garantii ning seega on aknatootja aeg-ajalt sunnitud klientide ideid kärpima, et nad ei peaks aastate möödudes pettuma. Erilahendustest rääkides on Lasita Aken tootevalikus muuhulgas klaaspaketisisese ribikardinaga aknad, plisseerputukavõrgud lükandustele ja ainulaadsena Eestis väljapoole avanevad puit-alumiinium välisuksed.

www.lasita.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed