(Sisuturundus) Are Trepid OÜ: meil on raske kliendile „ei“ öelda

Trepid
Trepid

Kümme aastat tagasi ühemehefirmana väärispuidust treppe valmistava Are Trepid OÜ omaniku ja juhi Alar Seppu sõnul ei armasta Eesti inimene tüüplahendusi, vaid hindab eripära.

Seppu sõnul võib edu valemiks pidada soovi aidata iga klienti, luues omanäolisi, silmapaistvaid ning mõistliku hinnaga väärispuidust treppe.

„Me ei ütle kunagi kliendile, et nii ei saa teha või nii ei tehta – kui inimesel on oma visioon, millist treppi ta oma majja soovib, siis meie ülesanne on kliendi soov teoks teha,“ tõdeb Seppu, kes on lõpetanud ehitustisleri eriala ning jäänud sellest ajast saadik puutööle truuks. Kui kümme aastat tagasi tema aeg ühes teises trepifirmas täis sai, lõi ta oma ettevõtte, et pakkuda selles valdkonnas konkurentsivõimelist hinda ning turu keskmisest paremat teenust.

Treppide näol on tegemist nüansirikka tootega, millest esmapilgul ei pruugi arugi saada. Tundub uskumatu, aga minimalistliku väljanägemise taga on palju keerukust. Are Trepid ei valmista masstoodangut ega kataloogi järgi kindlaid mudeleid, vaid on läinud teist teed, olles avatud uutele mõtetele ning tehes igat treppi nii-öelda rätsepatööna: täpselt sellist nagu klient soovib.

Kui võrrelda aastaga 2005, mil Are Trepid alguse sai, on kliendid saanud Seppu sõnul teadlikumaks, teades täpselt, mida nad soovivad ning kui kaua korraliku trepi valmistamine aega võtab. „Kui varem öeldi, et homseks oleks treppi vaja, sest ülejäänud maja on valmis ning tahaks kuidagi ka teistele korrustele pääseda, siis täna tellitakse trepp ära juba majaehituse algusjärgus. See annab võimaluse muuta trepiava ning toestuseid ning paigaldada trepp majja värvi- ja krohvitöid kahjustamata. On aru saadud, et trepp on maja osa.“

Uued tuuled trepimaailmas on metall ja klaas

Kui algusaastatel valmistas Are Trepid põhiliselt täispuittreppe ehk trepi kandev osa koosnes spoonitud ristvineerist,  puitastmetest ja puidust käsipuudest, siis tänaseks on materjalide valik muutunud: umbes viis aastat tagasi hakati valima karkassiks õhulisemat ja modernsemat teraslehte ning oma osa on turul leidnud ka punktkinnitustega kinnitatud klaasist trepipiirded. „Metallkarkassil on praegu juba 70–75 protsenti meie toodangust, mis tingis vajaduse luua eelmisel aastal oma metallitsehh. Uus tsehh võimaldab olla meil toodete tarneaja ning hinna osas senisest paindlikum,“ räägib Seppu.

Ta lisab, et aastakümne jooksul on jäänud samaks klientide eelistus trepiastmete materjali osas,  milleks on tamme- ja saare liimpuit. Are Trepid kasutab oma treppide valmistamiseks peamiselt Ameerika ja Euroopa tamme.  Ettevõtte juhi meenutuste järgi on nad teinud kümne aasta jooksul vaid kaks männipuidust treppi.

Kuigi erinevate puittoodete tegemine killustaks liialt ettevõtte tegevust, ei ole Are Trepid öelnud „ei“ ka neile klientidele, kes neile trepiga sarnast naturaalset või toonitud mööblit ja aknalaudu küsivad.

Umbes pooled firma klientidest on eraisikud, teise poole moodustavad arendajad, arhitektid ja ehitusfirmad. Lisaks Eesti turule toodab Are Trepid treppe ka ekspordiks Soome ja Norra ning firmal on algusest peale ka oma edasimüüja Moskvas.

Viimase mõne aasta jooksul on Are Trepid investeerinud puidutöötlemis- ja metallipinkidesse ligi 30 000 eurot. Seppu sõnul on ettevõte alati eelistanud kvaliteetseid tööriistu, et püsida konkurentsis. Tehnoloogia areneb aga piisavalt kiirelt, nii et investeeringud seadmetesse võimalikult kiireks tootmiseks ja konkurentsis püsimiseks on hädavajalikud.

Mida toob tulevik Are Treppidele?

Alar Seppu mõtleb hetke: „Tahaksime jätkata samamoodi, pakkudes klientidele just selliseid treppe, nagu ka ise oma kodus heal meelel näeksime. Esimesed kümme aastat on läinud märkamatult – loodan, et teine kümme läheb samamoodi. Tahaksin nende ilusate aastate eest tänada kliente ja muidugi ka suurepäraseid töötajaid, kelleta me nii kaugele ei oleks jõudnud!“

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed