Autor: Sulev Senkel • 5. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mina tean, kes sügisel valimised võidab

Tallinn on täis riputatud valimisplakateid: parteide vahel käib  kõva võitlus, kes võidab sügisesed valimised ning saab lisaks leivale ka vorsti leiva peale.

Rohelise tunnusvärviga esindajad on riputanud üles plakatid oma tööliste piltidega. Nii et töölisklassi erakond? Olgu see Edgar, Tiit või keegi teine –plakatitelt saame teada, et nad töötavad. Ilmselt toimiksid plakatid veelgi paremini, kui täpsustada, et Edgar lüpsab, Tiit õmbleb, Priit keevitab ning mõni teine jälle juhib kraanat. Siis oleks inimestel hea vaadata, kui töökad on nende juhid.

Kollase-sinise seltskonna plakatitel näeme naeratusi ning rahulolu, et saame olla uhked Eesti üle. Oleme selle nimel aastakümneid vaeva näinud, et võiksime uhked olla. Sinikollased on endale leiutanud ka hüüdnimed, et paremini meelde jääda, näiteks Kristen „uus Russalka ristmik“ Michal.

Lihtsalt igav. Muu seltskonna reklaamid on aga küll nagu eelmiste valimiste reklaamide copy-paste, ei midagi enamat kui meeldetuletus, et varsti tuleb valima minna.  Selge sõnum neil puudub, aga see-eest kutsub mõni enda sekka. 

Rukkilille seltskond ajab eesti asja, aga segaseks jääb, mis see eesti asi on. Sätib ilusaid sõnu ritta, et valija võiks noogutada: jaa-jaa, need on tähtsad sõnad küll. Parteile ehk olulised, aga mulle või ettevõtjale?

Head erakonnad, aga kus on aga plaan, call-to-action sõnum valijatele, inimestele ja ettevõtjatele, mis raputaks? Pole siiani veel ühtegi näinud. Kivi võiks visata ka reklaamiagentuuride kapsaaeda. Kui neile tundub, et valimisreklaam peab alati ühtmoodi igav olema, siis nad eksivad.

Head erakonnad ja nende juhid – me tahame näha teie konkreetseid äriplaane. Kui te ei oska neid ise välja mõelda või koostada, siis pöörduge ettevõtjate või ekspertide poole. Üks võimalus asjast aimu saada on võtta osa iga-aastasest Eesti kõige suuremast majanduskonverentsist Äriplaan 2014, mis toimub 25. septembril Nokia kontserdimajas. Sinna kogunevad Eesti ettevõtjad, kes peavad oluliseks arengut, ning vahetavad mõtteid  järgmise aasta äriplaani teemal. Tulge ja küsige nõu ja õpetust.

Aga kes siis ikkagi sügisel võidab? Trummide põrin – võitja on rõivakaupluste kett H&M, mis avab Tallinnas peagi uksed. Reklaamikampaania on loonud ootuse, justki oleks saabumas valge laev. Samas on linnas näha olevad plakatid konkreetsed: seal on kirjas pildil näha oleva asja hind. Ka mõõtmete kolossaalsuse poolest ületab H&M kõiki valimisreklaame: Radisson SASi hotelli kõrguseid reklaame pole minu mälu järgi Tallinnas ammu nähtud.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785