Maanteeameti tellimusel sai valmis uuring betoonakatetega teede sobivusest Eestisse. Uuringu teostas Ramboll Eesti AS. Ehitusuudised.ee toob välja peamised betoonteede poolt ja vastu argumendid.
Maanteeameti poolt tellitud uuringu peamine eesmärk oli oli välja selgitada, kas Eestis on majanduslikult tasuv ehitada betoonkattega teid ning leida tasuvusele vastav liiklussageduse piir.
Selleks uuriti Soome, Rootsi ja Norra viimaste aastakümnete kogemust betoonteede ehituse ja hoolde vallas, mida dimensioneeriti Eesti kohalikele oludele ning võrreldi asfaltbetoonist katendikonstruktsiooni ehitus- ja hooldekuludega 40-aastasel perioodil.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uuringu kõikide tulemustega saad tutvuda
SIITAllikas: Rambboll Eesti AS
Seotud lood
Betoonteed ei muutu Eestis majanduslikult mõistlikuks, kuniks ei hakata oluliselt tugevamaid asfaltkattefa teid projekteerima, kirjutab tänane Äripäev.
Kadrioru ja Kalamaja miljööväärtuslikud 4-8 korteriga puitmajad on oma ajaloolisuse ja kauni arhitektuuriga pealinna tõeliseks ehteks, kuid ilusa fassaadi taga peituvad sageli tõsised ohud. „Kogemus ütleb, et väga suur osa sellistes majades asuvatest korteritest ei vasta tegelikult tänapäevastele nõuetele,“ on korterite ja eramajade rekonstrueerimisele spetsialiseerunud Makro Ehituse juht Kristo Allvee ja Päästeameti Põhja päästekeskuse ohutusjärelevalvebüroo juhataja Aivar Kukk ühel meelel.