2011. aastal viie riigile kuuluva ettevõtte ühinemise teel moodustatud AS Eesti Teed sõlmis Maanteeametiga viieaastase teehooldelepingu viies maakonnas. Lepingu esimese aasta maksumus 23,9 miljonit eurot.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Andri Tõnsteini sõnul näitab aeg, kuidas AS Eesti Teed lepingu täitmisega hakkama saab, kuid potentsiaali arenguks nii spetsialistide kui tehnika näol on neil piisavalt.
„Kuna uutes lepingutes rakendatakse ka uusi seisundinõudeid, siis paraneb kindlasti väiksemate teede talvine seisukord,“ ütles ASi Eesti Teed juhatuse esimees Olari Karlson Saare, Pärnu, Lääne-Viru, Tartu ja Võru maakonna riigimaanteede hooldamiseks sõlmitud lepinguid kommenteerides. Tema sõnul on oluliselt karmistunud nõuded ja mitmed senini tellimuse alusel teostatud lisatööd on muutunud teehooldaja ülesanneteks, millega seoses suureneb ennetustöö osatähtsus ja kiireneb reageerimine tee seisundi halvenemise korral. „See peaks ka liiklejatele meelepärane olema,“ märkis Karlson.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõik viis lepingut on sõlmitud viieks aastaks ning need näevad ette tavahoolet, perioodilist hoolet ja säilitusremonti, lisaks on teehooldajal kohustus tegelda mitmesuguste lubade ja nõusolekute andmisega.
Uued hooldelepingud, mis oma ülesehituselt on sarnased, sõlmiti läbirääkimiste teel sisetehinguna riigihangete seaduse mõistes.
AS Eesti Teed moodustati 27. oktoobril 2011 viie riigile kuuluva aktsiaseltsi Tartumaa Teed, Virumaa Teed, Võrumaa Teed, Saaremaa Teed ja Pärnumaa Teed ühendamise teel.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.